סכום שיא: מכרז לבנייה בנמל יפו נסגר ב-182 מיליון שקל

הצעה משותפת של קרן ריאליטי, משכנות אשר וחברת נדלנס הייתה הגבוהה ביותר במכרז שפרסמה רמ"י ■ הצד האחר של תוכנית מחיר למשתכן

נמל יפו / צילום: מירב מורן
נמל יפו / צילום: מירב מורן

סכום שיא למגרש לבנייה למגורים בנמל יפו. הצעה משותפת של קרן ריאליטי, משכנות אשר וחברת נדלנס זכו במכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל בנמל יפו בכ-182 מיליון שקל (לא כולל מע"מ).

מדובר במכרז המאפשר בניית 60 יחידות דיור בסמוך לבית מיומנה על מגרש בשטח של כ-4.7 דונם. למכרז שנסגר לפני כשבועיים למתן הצעות הוגשו לא פחות מ-19 הצעות שונות.

על פי מסמכי המכרז, מחיר המינימום למגרש עמד על כ-26.9 מיליון שקל בלבד, כך שההצעה הזוכה גבוהה ממנו בשיעור משמעותי. עוד על פי נתוני רמ"י, השומה על המגרש עמדה על 77 מיליון שקל, כך שההצעה הזוכה גבוהה אף ממנה בשיעור משמעותי של כ-136%. ההצעה הגבוהה מעידה על הביקוש הרב למגרש. עוד נציין כי חלק ניכר מההצעות הנוספות שהוגשו למגרש האמור היו גבוהות גם הן מגובה השומה בעשרות מיליוני שקלים, כאשר ממוצע ההצעות שהוגשו עמד על כ-100 מיליון שקל.

עוד נציין כי לצד 60 יחידות הדיור שניתן לבנות על המגרש על פי תב"ע, יוכלו הזוכים לבקש גם הקלת שבס-כחלון המאפשרת הגדלת השטח הבנוי בעד 20%, כך שהיצע הדירות שיוכלו לבנות במקום עשוי לגדול. עוד על פי מסמכי המכרז, הזוכה יצטרך לבנות חניון ציבורי ואף ייתכן ויהיה צורך לשמר חלק קטן ממבנה הקיים על המגרש. בנוסף, התב"ע מאפשרת גם בניית שטח מסחרי בפרויקט העתידי. עם זאת, תנאי במכרז קובע כי לא יינתן אישור לבניית יותר מ-30% היקף הבנייה המאושרת במגרש לפני שיותקנו רמזורים בצומת הרחובות יפת יהודה מרגוזה.

נזכיר כי מאז החלה תוכנית מחיר למשתכן ה"מלאימה" את מכרזי הקרקע שבבעלות המדינה לטובת התוכנית הממשלתית לדירות מוזלות, היצע הקרקעות לבנייה לציבור הרחב ירדה דרסטית. חברות הנדל"ן מחפשות מגרשים שאינם במסגרת מחיר למשתכן ובכל מכרז שכן מתפרסם ההצעות מרקיעות שחקים.