הערכה: המשטרה תגבה עדות מאדלסון בישראל בעוד שבועיים

מו"ל "ישראל היום" צפוי לנחות בישראל במקביל לביקורו של הנשיא טראמפ ולהשתתף באירועים לרגל יום ירושלים ■ המשטרה, שגבתה עדות מרון לאודר כשהגיע להלוויית פרס, צפויה גם הפעם להיעזר בהגעתו לארץ של מקורב לנתניהו כדי לקדם את חקירותיו

במערכת אכיפת החוק מעריכים כי ימי ביקורו בישראל של נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, עשויים בעקיפין לסייע בקידום חקירותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. במקביל להגעת טראמפ, צפוי לנחות בישראל גם המיליארדר ובעליו של העיתון "ישראל היום", שלדון אדלסון. במשטרה מבקשים לגבות עדות מאדלסון, מקורבו של נתניהו, שעתיד להשתתף בחלק מאירועי יום ירושלים שייערכו בסמוך לביקורו.

גורמים ב"ישראל היום" ציינו כי אדלסון צפוי לבקר בישראל פעם נוספת בתקופה הקרובה, כשיגיע בעוד כחודש לאירועי חגיגת העשור להקמת העיתון. לאחר שנגבתה עדותו של העורך הראשי היוצא של העיתון, עמוס רגב, נודע כי חוקרי המשטרה יבקשו גם את עדותו של אדלסון, בין היתר באשר למגעים שניהל לכאורה ראש הממשלה עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, כפי שפורסם במסגרת חקירת תיק 2,000.

עדותו של אדלסון מוגדרת במשטרה כ"חיונית", וגורמים בארגון שמעורבים בפרטים סבורים כי היא תהיה משמעותית להתקדמות בחקירה.

במהלך הלווייתו של נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, ניצלו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) את הגעתם של אישים בכירים לישראל, ובין היתר נגבתה עדותו של המיליארדר ונשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר.

 

נדמה כי גם הפעם תנצל המשטרה את הגעתם לארץ של בכירים מחו"ל שמקורבים לנתניהו ותגבה עדויות גם בעניין תיק 1,000 - שעוסק במתנות שקיבל לכאורה נתניהו מאנשי עסקים שעמם הוא מיודד, בהם ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. 

במשטרה סירבו להתייחס באופן רשמי להערכה שלפיה אדלסון יוזמן להתייצב במשרדי להב 433 בלוד, שמרוחקים קילומטרים ספורים מרחבת ג'ולייט בנמל התעופה בן-גוריון, שם יתקיים טקס קבלת-הפנים הרשמי לנשיא טראמפ.