כך תגלו כמה תהיה שווה הדירה שלכם אחרי תמ"א 38

האם היזם שאתם עומדים לבחור לפרויקט הבנייה שלכם במסגרת תמ"א 38 הוא מוצלח? וכמה באמת תהיה שווה הדירה שלכם עם תום הבנייה? ■ סטארט-אפ ישראלי חדש מציע שירות חינמי חדש המספק תשובות לכל השאלות האלה

תמ"א 38  / צילום: איל יצהר
תמ"א 38 / צילום: איל יצהר

תמ"א 38 הפכה למילה נרדפת בקרב רבים לתוכנית שיכולה לשדרג את ערך הנכס בתמורה לכמה שנים של אי-נוחות. אולם על אף החזון הוורוד עדיין לא צצים חדשות לבקרים פרויקטים חדשים, וזאת בשל החשש המוצדק של הדיירים שהפרויקט לא יצליח, שהם ייתקעו עם יזם לא מוצלח, ולמה בעצם לקחת את הסיכון?

האופציה המוכרת במקרים מעין אלה היא פשוט לבצע מעקב אחר פרויקטים אחרים וללמוד מניסיונם. סטארט-אפ חדש עוקב אחר יזמי תמ"א 38 ומדרג את ביצועיהם. 

מדובר למעשה באתר אינטרנט חדש בשם TamaFix המפרסם את דירוג היזמים הפעילים בתחום התמ"א, כדי לעזור לבעלי דירות לעבור חוויה מוצלחת, ולא לתקוע את דירותיהם באתר בנייה בגלל בחירה ביזם בעייתי. הדירוג באתר, כך על-פי בעליו, הוא מהימן, אינו מתעדף יזמים מסוימים ולא מאפשר לשפר את הציון תמורת תשלום.

הדירוג כולל חלוקה לשלבים של הפרויקטים שהיזם מטפל בהם: לפני קבלת היתר, לאחר קבלתו ופרויקטים שהושלמו. הדירוג משוקלל לפי גודל הפרויקטים והתקדמותם בתהליך, כך שפרויקטים שעברו אכלוס הם בעלי משקל רב יותר בדירוג מאשר אלה שרק קיבלו היתר. 

כמו כן, האתר, שאינו גובה תשלום מהגולשים בו, מאפשר לברר באילו כתובות ניתן לבצע פרויקט תמ"א והערכה של היקף תוספות הבנייה המגיעות לדיירים אם יבצעו את הפרויקט. בדרך זו תוכלו גם להעריך במדויק יותר בכמה אכן תשדרגו את הנכס שברשותכם.