רגע אחרי בג"ץ ריבוי דירות: מנהל רשות המסים מדבר על החוק

כל התשובות לשאלות שמטרידות את ענף הנדל"ן ■ בין המשתתפים ביום העיון: מנהל רשות המסים, משה אשר ■ הירשמו עכשיו

מאיר מזרחי, משה אשר/ צילום: שלומי יוסף, איל יצהר
מאיר מזרחי, משה אשר/ צילום: שלומי יוסף, איל יצהר

מרכז "גלובס" לנדל"ן, רשות המסים ובכירי המס בישראל, יקיימו ביום א' הקרוב (14.5) יום עיון חירום  שבו יידונו כל שאלות המיסוי הבוערות בענף. ביום העיון, שיתקיים במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, יופיע גם מנהל רשות המסים, משה אשר.

לפרטים והרשמה - מספר המקומות מוגבל.

אמש (יום ג') דן בית המשפט העליון בהרכב מורחב של חמישה שופטים ברשות הנשיאה, מרים נאור, בעתירות שהוגשו נגד חוק מס דירה שלישית ומסתמן כי החוק יחזור לדיון מחודש בוועדת הכספים של הכנסת, כפי שהציע היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון.

חוק מס דירה שלישית נכנס כבר לתוקפו בתחילת השנה. החוק קובע כי מי שמחזיק בבעלותו זכויות ביותר מ-2.5 דירות מגורים, יצטרך לשלם מס על הדירה השלישית ומעלה. מדובר במס בגובה 1% משווי הדירה ועד תקרה בגובה של 18 אלף שקל בשנה.

 

בשל התמשכות התהליכים בטיפול בעתירות השונות ואי-הוודאות לבעלי הדירות, רשות המסים דחתה את מועד הדיווח של בעלי הדירות, מסוף מארס האחרון לסוף יוני הקרוב. עד כה, מתוך עשרות אלפי הדירות, רק 270 משקיעים החליטו למכור את הדירות הנוספות בשל המס החדש.

החוק קבע שמי שימכור הדירה הנוספת שבבעלותו (3 דירות ומעלה) עד חודש אוקטובר השנה, יוכל ליהנות ממענק בגובה של עד 85 אלף שקל, שיקוזז ממס השבח שעליו לשלם בעקבות המכירה. ככל שהתהליך בבית המשפט העליון מתארך, כך גוברת גם אי-הוודאות של בעלי הדירות באם להתקדם במכירת הדירות - המטרה הרצויה של המהלך מטעמו של משרד האוצר - או להמתין ולראות האם בית המשפט יבטל את החוק.