הושלמה העמקת הרציפים בנמל אשדוד; יקלוט אוניות ענק

הרציפים שהועמקו יוכלו לקלוט אוניות מכולה הנושאות 14 אלף מכולות ■ העבודות נעשו בהמשך לסיכום עם ברית ההובלה הימית The Alliance

נמל אשדוד / צילום: איל יצהר
נמל אשדוד / צילום: איל יצהר

בנמל אשדוד מושלמת בימים אלה עבודה להעמקת שני רציפים - 21 ו-23 - שיוכלו לקלוט אוניות מכולה הנושאות 14 אלף מכולות. הקיבולת הנוכחית היא של אוניות הנושאות 10,000 מכולות בלבד. העבודות להעמקת הרציפים לעומקים שבין 15.2 ל-15.8 מטר החלו בסוף השנה שעברה, ועלותן מסתכמת ב-4 מיליון שקל. אוניה ראשונה של 14 אלף מכולות צפויה להגיע לאשדוד בתחילת החודש הבא.

העבודות נעשו בהמשך לסיכום עם ברית ההובלה הימית The Alliance - אחת משלוש בריתות ענק בענף הספנות העולמי - בה חברות 5 מחברות ההובלה הימית הגדולות בעולם, רובן מהמזרח. במסגרת הסיכום, נמל אשדוד יתאים את המנופים ברציפים המשופרים עד סוף השנה, כדי שיוכלו גם הם להתמודד עם האוניות החדשות. עד אז יועמסו האוניות בתצורה שתאפשר למנופים הקיימים לפרוק אותן.

לדברי מנכ"ל נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, העמקת הרציפים חשובה משום שההובלה הימית מתבססת יותר ויותר על אוניות ענק. "השינויים שחלו בענף ההובלה הימית מאז שנת 2008, והתחרות מולה אנו צפויים להתמודד, מחייבות אותנו ביישום תוכנית אסטרטגית ובה השקעות רבות בתשתית וציוד", הוסיף. בשנים הקרובות צפוי נמל אשדוד להכשיר רציף גם לאוניות של 18 אלף מכולות, במטרה לעמוד בתחרות מצד הנמלים הפרטיים.

שיפור התחרות מתבצע בין השאר בזכות העובדה שאוניות ענק כוללות סחורות של כמה חברות הובלה ימית - חברות הברית - שמתחרות ביניהן על לב היצואנים הישראלים. המניע להקמת הבריתות הוא הצורך למלא את האוניות כדי להקטין את העלויות התפעוליות.

ענף ההובלה
 ענף ההובלה