נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית מיילן זינקה ב-4.5%

יציבות בבורסות אירופה; פתיחה שלילית בוול סטריט ■ טבע פרסמה דוחות כספיים ■ סודהסטרים ממשיכה לרכז עניין

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') בעליות שערים, על רקע המגמה השלילית בבורסות ארה"ב. בורסות אירופה נסחרות בנטייה לירידות שערים ובאסיה ננעל המסחר במגמה חיובית.

 

המשקיעים בארה"ב עיכלו אתמול את ההודעה המפתיעה של ממשל טראמפ על פיטורי ראש ה-FBI ג'יימס קומי. מכתב הפיטורים, שהונח בלשכתו של קומי, היכה בתדהמה את וושינגטון לא רק בגלל פתאומיות הצעד אלא גם, אם לא בעיקר, בגלל עיתויו: הבולשת הפדרלית חוקרת עתה קשרים בין מטה הבחירות של טראמפ לבין גורמים רוסיים, שלפי החשד התערבו במסע הבחירות לנשיאות ארה"ב אשתקד. במוקד החקירה נמצאת השאלה האם מטה טראמפ, או חלק מאנשיו, שיתפו פעולה עם ממשלת רוסיה במאמץ להסיט בוחרים לכיוון המועמד טראמפ. השווקים קיבלו את הצעד המפתיע בתחושה מעורבת, אך זה לא מנע מהאנסד"ק להעפיל לשיא נוסף, שלישי ברציפות, בתום המסחר.

צבי סטפק, מבעלי בית ההשקעות מיטב דש, סבור כי שר האוצר משה כחלון ראוי לציון גבוה בתום כשנתיים לכהונתו. לטענת סטפק, ברמת המאקרו של המשק, הצמיחה במשק הואצה, היחס חוב/תוצר ירד לשפל הנמוך ביותר, שיעור האינפלציה אפסי, שיעור האבטלה נמוך מאוד, הן מבחינה היסטורית שלנו בישראל, והן בהשוואה למצב השורר בעולם. בכל הפרמטרים האלה, מצבו של המשק מצוין.

דעה: להפחית את המס על הבורסה? הטבה מיותרת לספקולנטים

בין המניות שבלטו נציין את סודהסטרים , שצנחה אתמול בחדות לאחר פרסום הדוחות הכספיים, שדווקא הצביעו על שיפור בתוצאות.

מניות נוספות שריכזו עניין הן טבע , שדיווחה על הכנסות רבעוניות של 5.6 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות המוקדמות שצפו הכנסות של 5.68 מיליארד דולר. הרווח הנקי ירד ל-1.1 מיליארד דולר שהם 1.06 דולר למניה. החברה מאשרת את התחזיות לשנה הבאה. תחזיות האנליסטים היו לרווחים רבעוניים שינועו בטווח של 97 סנט למניה עד 1.09 דולר למניה. ברבעון המקביל אשתקד הרוויחה החברה 1.2 דולר למניה. בשורת ההכנסות, צפו האנליסטים להכנסות בטווח של 5.27 מיליארד דולר עד 5.84 מיליארד דולר. ברבעון המקביל אשתקד השיגה טבע הכנסות של 4.81 מיליארד דולר. גם מיילן  ו-אופקו  ריכזו עניין ורשמו עליות נאות.