משלחת של 80 אנשי עסקים מקוויבק בדרך לישראל

המשלחת העסקית הגדולה ביותר שביקרה בישראל תובל ע"י ראש ממשלת קוויבק, פיליפ קווילר ■ קוויבק היא אחת משתי מדינות היעד העיקריות ליצוא ישראלי לקנדה (לצד אונטריו)

פיליפ קווילר  / צילום:רויטרס
פיליפ קווילר / צילום:רויטרס

ראש ממשלת קוויבק פיליפ קווילר (Philippe Couillard) ינחת בישראל בשבת הבאה בראש משלחת ובה 80 אנשי עסקים קנדים, מתחומי התעופה, התחבורה, טכנולוגיות המידע והרפואה. על פי לשכת המסחר קנדה-ישראל, שארגנה את הביקור בתיאום עם שגרירות קנדה בישראל, זוהי המשלחת העסקית הגדולה ביותר שביקרה בישראל מאז ומעולם.

קוויבק היא אחת משתי מדינות היעד העיקריות ליצוא ישראלי לקנדה (לצד אונטריו), בעקבות הסכם שיתוף פעולה מסחרי שנחתם ב-2008 בין ישראל לקוויבק. מטרת הביקור הנוכחי, שיימשך ארבעה ימים, היא להמשיך לפתח את שיתופי הפעולה המסחריים בין המדינות, והוא יכלול סיורים ופגישות של חברי המשלחת באלביט, באירונאוטיקס, בתעשייה האווירית, ובאתר של בומברדיה בחיפה, שבו מוסבים 300 קרונות דיזל לנסיעה באמצעות חשמל.

מארחי המשלחת הם יו"ר לשכת המסחר ישראל-קנדה, עו"ד יהודה רוה, המשמש גם כיו"ר קרן תשתיות ישראל; ונשיא הלשכה, יוסי דסקל, המשמש מנכ"ל בומברדיה הקנדית-גרמנית בישראל. ביום האחרון תתקיים פגישה עם שר התחבורה, ישראל כ"ץ.

כלכלת קוויבק נחשבת אחת המתפתחות בעולם המערבי במגוון תחומים. לצד מטה בומברדיה ממוקמים בה גם מטות של יצרניות מנועי המטוסים רולס רויס, פראט אנד וויטני ולוקהיד מרטין; חברות הטלקומוניקציה אריקסון, מוטורולה ובל-קנדה; וחברות התוכנה EA Games, UbiSoft AutoDesk.