זיהום חמור במים באבן יהודה; מספר תושבים הגיעו לבי"ח מאיר

לפי שעה לא ברור אם מדובר ברשלנות או בהרעלה מכוונת ■ משרד הבריאות: "מדובר ככל הנראה בחומרים שמקורם בחומר לחיטוי קרקע. החומרים שנמצאו בעלי רעילות, במיוחד בנשימה. מקור הזיהום עדיין לא אותר"

מספר תושבים מהישוב אבן יהודה שבשרון הגיעו למיון של בית החולים מאיר בכפר-סבא עם הקאות ושלשולים, בעקבות זיהום חמור במי השתייה בחלק ניכר מהישוב - זיהום עליו דיווח אתמול משרד הבריאות.

בדיקות מעבדה ראשוניות העלו כי מדובר ככל הנראה בחומר חיטוי מסוכן שהוזרם לצנרת, אולם לפי שעה לא אותר מקור ההזרמה. מאז אתמול נותקו המים בחלק מהרחובות בישוב והתושבים התבקשו שלא להשתמש במים למעט הדחת מים באסלות . 

לפי שעה לא ברור אם מדובר ברשלנות או בהרעלה מכוונת.

בעקבות פניית "גלובס" נמסר מבי"ח מאיר כי "אל המרכז הרפואי מאיר הגיעו שתי ילדות מהיישוב (בגילאי 5 ו-12) אשר שתו את המים. הן הגיעו עם כאבי בטן ושלשולים ריריים. רופאי מיון ילדים דיווחו ופעלו לפי הוראות מרכז רעלים ומשרד הבריאות. לאחר טיפול שוחררו הילדות לביתן".

ממשרד הבריאות נמסר : "מדובר ככל הנראה בחומרים שמקורם בחומר לחיטוי קרקע. החומרים שנמצאו בעלי רעילות, במיוחד בנשימה. מקור הזיהום עדיין לא אותר. תאגיד המים (מעיינות השרון) ביצע שטיפות צנרת, והתוצאות האיכותיות מהמעבדה מראות שהמצב משתפר. מכיוון שמדובר בחומרים שאינם בתקנות מי השתיה, התוצאות כרגע הם איכותיות בלבד. אנחנו עושים מאמץ לאתר את הסטנדט של החומר כדי שהמעבדה תוכל לבצע בדיקות כמותיות. נקווה שמקור הזיהום יאותר וינותק ממערכת המים עד להתקנת אביזר מונע זרימה חוזרת . נעדכן ביום ראשון על ממצאים ככל שיהיו".