שחקן מעו"ף: אין סיבה להתקדמות, אין סיבה לנפילה

אם המעו"ף יפרוץ את גבול 1,430, הדרך הנוחה תהא כתיבת CALL 1,430 שבועי (שהתקבול בגינו יהא בסביבות 700-900 שקל ) וקניית CALL 1,460 חודשי כהגנה

ירידות בבורסה (צילום: רויטרס
ירידות בבורסה (צילום: רויטרס

בשבוע שעבר לקחנו אתנחתא מהמעו"ף, עקב הערכה כי הסיפור השבועי אינו נמצא כלל במדד זה וכי אין זה משנה מה יהיו תוצאות הבחירות בצרפת. ואכן, המדד המקומי הגיב באדישות מוחלטת להרעה בצרפת, בדומה לנעשה בעולם. התנועה היחידה הייתה במט"ח, שם קיבלנו מהלך נאה, אם כי מדוד למדי.

השבוע אנו חוזרים לבחון השוק המקומי, שרשם התקדמות נאה בימים האחרונים בעיקר על רקע ארביטראז' חיובי עקבי. מניות הפארמה, שהינן עקב אכילס לא פעם, הצליחו לספק למדד תמיכה של ממש במה שיכול היה תיאורטית להיות תחילת מגמה. בפועל, בנטרול הארביטראז' החיובי, אנו מקבלים עמידה מוחלטת במקום של יתר המניות והמדד ולכן התמיכה מעבר לים היא קריטית. לחלופין, עולה השאלה עד כמה הפארמה יכולות עוד להתקדם.

בשני המקרים, התשובה סקפטית למדי. בוול סטריט המדדים שומרים על רמות שיא, אבל אינם מתקדמים, בעוד שבניתוח מחיר הפארמה המקומיות אנו מקבלים כבר תנועה משמעותית מעל מדד הייחוס בוול סטריט למגזר. זה אומר שאנו יכולים להניח המשך עליה מתונה בלבד, שלאחריה סביר להניח שנחזה בתיקון מהיר מטה.

עליה זו יכולה להימשך עד סביבות 1,435, תוך שאנו מניחים כי הבנקים יספקו אף הם תמיכה קלה לשוק. היות שהפארמה לא יתקדמו (ואולי אף ייסוגו) והבנקים שוב נפגשים עם רמות שיא, קשה לראות כיצד תנועה זו הולכת וצוברת תאוצה.

חשוב להבהיר כי מנגד גם התיקון מטה מוגבל למדי, לסביבות 1,420. כפי שאיננו רואים פריצה בארה"ב, אנו מתקשים לראות נפילה של ממש. במלים אחרות: אין סיבה להתקדמות, אין סיבה לנפילה.

אז מה סוחרים השבוע? בראשון-שני אנו מניחים עליה לסביבות 1,432-1,435. בהמשך השבוע והחודש כאמור אנו מצפים לתיקון מטה לסביבות 1,420. היות שהמדד בזמן כתיבת שורות אלה, טרם פתיחת המסחר, עומד על 1,423 הנקודות, נתייחס רק לאפשרות התיקון, אך כאמור יש לבצעה רק אם המעוף פרץ את גבול 1,430. במצב דברים זה הדרך הנוחה תהא כתיבת CALL 1,430 שבועי (שהתקבול בגינו יהא בסביבות 700-900 שקל) וקניית CALL 1,460 חודשי כהגנה.

אין כוונה להגיע לפקיעה ודי יהיה בירידה של 3-4 נקודות, כדי להגיע לתשואה פנומינלית. מנגד, גם עליה קלה עד לסביבות 1,440 אינה פוגמת באסטרטגיה, כשכמובן דשדוש מניב לנו אף הוא רווח נאה לאור ביצוע מהלך הופכי לסנטימנט הנקודתי.

אתר שחקן מעוף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.