אלי גבאי, בעל השליטה באנגל משאבים, נאשם בתרמית בני"ע

בכתב האישום נטען כי גבאי רכש מניות של אנגל משאבים דרך חברת אליתמר שבבעלותו, אך לא דיווח על הרכישות ועל הפיכתו לבעל עניין באנגל ■ נאשם בעבירות דיווח במטרה להטעות משקיעים ובתרמית בני"ע תוך העלמת פרט מהותי

אלי גבאי / צילום: תמר מצפי
אלי גבאי / צילום: תמר מצפי

עוד תרמית בניירות ערך לכאורה בתחום הנדל"ן מגיעה לבית המשפט: פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד אלי גבאי וחברת אליתמר החברה הישראלית לנדל"ן שבבעלותו, בטענה לביצוע עבירות דיווח במטרה להטעות משקיעים ועבירה של תרמית ניירות ערך בדרך של הנעה או ניסיון להניע רכישת ניירות ערך תוך העלמת פרט מהותי.

על-פי כתב האישום, החל משנת 2013 גבאי התעניין ברכישת השליטה בחברת אנגל משאבים. כחלק מניסיונו לרכוש את השליטה באנגל, רכש גבאי ביום בינואר 2015, בעסקאות בבורסה ומחוץ לבורסה, כ-9.9% ממניותיה והפך לבעל עניין בה. הרכישות בוצעו באמצעות חברת אליתמר, חברה פרטית בבעלותו של גבאי.

על אף שהובהר לגבאי, בין היתר על-ידי עורכי דינו, כי עליו לדווח מיידית על הפיכתו לבעל ענייו בחברת אנגל, במשך חודשים ארוכים גבאי לא דיווח על כך, והדבר דווח לראשונה לציבור רק ביום בנובמבר 2005, לאחר פתיחה בחקירה גלויה של רשות ניירות ערך בעניין. בכך, נטען בכתב האישום, גרמו גבאי וחברת אליתמר לחברת אנגל משאבים לפרסם דיווחים מטעים לבורסה ולציבור המשקיעים בדבר החזקות בעלי עניין.

בנוסף, כתב האישום - שהוגש בידי עו"ד עמית בכר ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), בתום חקירה של מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך - מייחס לגבאי עבירה של תרמית בקשר לניירות ערך, בכך שבמהלך 2015 ניהל משא-ומתן עם בעלי השליטה ועם מחזיקי האג"ח לרכישת השליטה בחברת אנגל משאבים, תוך העלמת פרט מהותי על היותו בעל עניין בחברה.