בקרוב: בן הזוג במילואים? לכו הביתה מוקדם

לפי הצעת חוק שאושרה היום בוועדת הכלכלה, נשים וגברים יוכלו לצאת שעה קודם או להגיע שעה מאוחר יותר למקום העבודה בעת שירות בני הזוג שלהם במילואים ■ "צריך לזכור את ההקרבה של המשפחות"

חייל צה"ל / צילום:  Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב
חייל צה"ל / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב

ועדת הכלכלה אישרה היום (ב') נוסח סופי ל"חוק המילואים". לפי החוק, נשות חיילי מילואים יוכלו להגיע למקום עבודתן שעה מאוחר יותר או לצאת שעה מוקדם יותר בעת שירות המילואים של בן הזוג. זאת, בתנאי שבני הזוג נשואים והורים לילדים עד לגיל 13, ושירות המילואים נמשך לפחות 4 ימים רצופים. החוק יחול גם על בעלים שנשותיהן ייצאו לשירות מילואים באותו אופן. 

בנוסף, ההצעה קוראת לאפשר למעסיקים לתבוע פיצויים על שעת ההיעדרות מהביטוח הלאומי, בדומה להסדר הקיים כיום בנוגע להיעדרות חיילי המילואים עצמם.

ועדת הכלכלה אישרה פה-אחד נוסח סופי להצעת החוק של ח"כ האלוף איל בן-ראובן (המחנה הציוני) יחד עם הצעות דומות של חברי הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני), מוטי יוגב (הבית היהודי) ורועי פולקמן (כולנו), שמוזגו כולן להצעה אחת. החוק יוצג בקריאות שנייה ושלישית במליאת הכנסת ביום שני הבא.

ח"כ האלוף איל בן-ראובן מציין: "אנחנו חבים למילואימניקים המון, וחייבים לתגמל אותם ולאפשר להם לשרת בראש שקט ובלב חפץ".

ח"כ רועי פולקמן מוסיף: "במדינה שהמילואים בה הם חלק בלתי נפרד מהמציאות בה אנו חיים, אפשר וצריך לזכור את ההקרבה של המשפחות באותה המידה".