נוטש את המערכה: דניאלי פורש מאלקוברה וימונה למנכ"ל יישום

ד"ר ירון דניאלי, המנכ"ל שהוביל את חברת התרופות אלקוברה לגיוסי הון בהיקף של יותר מ-130 מיליון דולר, עובר לנהל את חברת המסחור הטכנולוגי של האוניברסיטה העברית

ד"ר ירון דניאלי / צילום: יונתן בלום
ד"ר ירון דניאלי / צילום: יונתן בלום

ד"ר ירון דניאלי מסיים את תפקידו בחברת פיתוח התרופות אלקוברה  וימונה לתפקיד מנכ"ל יישום, חברת המסחור הטכנולוגי של האוניברסיטה העברית, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס". דיוויד בייקר, המנהל את השיווק של אלקוברה בארה"ב ובעבר בכיר בחברות התרופות הבינלאומיות שייר ומרק, ימונה למנכ"ל זמני. דניאלי ימונה ליו"ר ללא שכר.

אלקוברה נמצאת במגעים עם כמה חברות ביומד למיזוג פעילות חדשה לתוכה, ומבנה ההנהלה החדש ייקבע, בין השאר, על פי טיב הפעילות החדשה שתמוזג והמשא ומתן עם החברה המתמזגת.

מניית אלקוברה נסחרה היום במחיר נמוך ב-86% ממחירה בהנפקה ונמוך ב-96% ממחירה בשיא שנרשם בספטמבר 2013. בשעות הצהריים ירדה מניית החברה ב-0.8% והיא נסחרת לפי שווי של 32.2 מיליון דולר.

דניאלי ניהל את אלקוברה עוד מימיה כחברה פרטית, והוביל אותה להנפקה בנאסד"ק ב-2013 ולגיוס של 25 מיליון דולר, ואחר כך לכמה גיוסי המשך בסכום כולל של יותר מ-130 מיליון דולר. החברה ביצעה שני ניסויים קליניים גדולים במוצר הדגל שלה לטיפול בהפרעות קשב.

הניסוי הראשון במוצר נכשל, אבל לאחר עיבוד נוסף של הנתונים הציגה אותו החברה לשוק בתור כמעט-הצלחה, גייסה הון נוסף ויצאה לניסוי שני, שהתברר בינואר האחרון ככישלון ברור. החברה התבססה על מוצר עיקרי אחד, ולכן היה לה קשה להתאושש ולמצוא מחדש את דרכה.

"יש לי תוכניות גדולות ליישום"

דניאלי אמר היום ל"גלובס": "אחרי התלבטות ארוכה החלטתי במהלך סוף השבוע לקפוץ על האתגר ולהתמנות למנכ"ל יישום החל ב-1 ביוני. בעיניי זו שליחות ואתגר ענקי. אני איש תעשייה ואקדמיה, שיכול לחבר בין שני הגופים, ויש לי תוכניות גדולות לחברה. בשבועות הקרובים תהיה התכנסות להגדרת השלב הבא של החברה. אני מניח שגם קרן ברוש מעוניינים בטובת החברה. אני חושב שהבורד וההנהלה הקיימים מקצועיים, ואין צורך להחליפם, ומקווה שתימצא הדרך להגיע להסכמה כוללת".

דניאלי פורש מאלקוברה לאחר כישלון המוצר, בין השאר, על רקע אקטיביזם של בעל מניות חדש - קרן ברוש, שמחזיקה 17% בחברה ושנכנסה לפעילות בה לאחר כישלון הניסוי, וירידת שווי החברה אל מתחת להיקף המזומן (כיום כ-40 מיליון דולר מזומן לעומת שווי של 32 מיליון דולר).

הקרן הביעה בעבר טענות נגד התנהלותו של דניאלי בחברה ומשכורתו, והביעה חוסר אמון במוצר החדש שהחברה ביקשה לפתח בתחום הפרעות הקשב. הקרן ביקשה להחליף את דירקטוריון החברה באסיפה הצפויה ביולי, אבל ייתכן כי לאור עסקת המיזוג שעשויה להיסגר בחודשים הקרובים, ושינוי אפשרי בצמרת החברה בעקבותיה, לא יהיה הדבר עוד הכרחי.

כל עסקה שתרצה הנהלת אלקוברה לבצע, תצטרך, על פי הפשרה המשפטית שנחתמה באחרונה בין אלקוברה לברוש, לעבור את אישורה של אסיפת בעלי המניות. קרן ברוש עלולה להתנגד לעסקות המוצעות - למשל, אם הן ייתפסו ככאלה שנועדו להשאיר את ההנהלה הנוכחית במקומה ולאפשר לה לממש אופציות שניתנו לה באחרונה במחירי מימוש נמוכים - כך שלא בטוח שזהו סופו של מאבק השליטה בחברה.

מניית אלקוברה
 מניית אלקוברה