כמה תעלה לכם טיסה לארה"ב כולל כל התוספות ב-WOW?

חברת התעופה האיסלנדית WOW פתחה היום באופן רשמי את האפשרות להזמין טיסות מישראל ■ טיסה לארה"ב ב-149 דולר לכיוון? רק אם אתם מאוד ספונטנים ובלי מזוודה

הבוקר (ג') פתחה רשמית חברת התעופה האיסלנדית WOW את הזמנות הטיסות גם מישראל באתר האינטרנט שלה - כולל ממשק בעברית. מה המחירים, ואילו תוספות יש להביא בחשבון?

ההבטחה לטיסה לארה"ב ב-149 דולר לכיוון קיימת במועדים מסוימים, כך למשל טיסת הלוך ב-18 בספטמבר. אם תרצו להוסיף מזוודה, כלומר במסגרת כרטיס "וואו פלוס" הכולל גם הגנה מביטולים, המחיר יזנק ל-255 דולר לטיסת ההלוך. תוספת של מזוודה בלבד (20 ק"ג) תעלה 70 דולר.

תוספת אחרת שיש להביא בחשבון היא עבור דמי הושבה, העומדים על כ-10 דולר לכיוון (המבקשים לשריין מקום עם מרווח נוסף לרגליים יוסיפו 40-50 דולר); כלומר, כ-230 דולר לכיוון בכרטיס ללא ביטול.

טיסת חזור לא מצאנו במחיר הזה בטווח שהיה סביר: המחיר הזול ביותר לשהות של שבוע-שבועיים, למשל, עומד על 410 דולר לטיסת חזור - ו-516 דולר אם תרצו להוסיף מזוודה ולשדרג את הכרטיס למוגן מפני ביטולים. טיסות חזור מניו-יורק בסוף אוקטובר או בחודש נובמבר למשל יחלו ב-310 דולר ללא מזוודה.

טיסות ללוס אנג'לס למשל דרך רייקוויק (בירת איסלנד) יש אמנם ב-199 דולר (ב-13 בספטמבר למשל) - כאן טיסת החזור הזולה ביותר שמצאנו מתחילה ב-325 דולר - בשני המקרים ללא מזוודה. הוספת מזוודה לכל כיוון תעמוד על 70 דולר, כך שבסך-הכול, כולל דמי הושבה, המסע כולו יעלה 685 דולר.

טיסות ישירות לרייקוויק מתחילות ב-99 דולר, כמו למשל ב-14 בספטמבר, כשטיסת החזור תעלה 160 דולר. הוספת מזוודה של 20 ק"ג לכל צד תעלה 50 דולר לכיוון - כך שסך עלות המסע הזה תעמוד על כ-380 דולר (כולל הושבה).

המסקנה: בדומה לרציונל של חברות ה"לואו קוסט" שכבר פעילות בישראל, המחיר הזול הוא פונקציה של גמישות טוטלית במועד הנסיעה ובמשך השהות. אם תוכלו להסתדר עם תיק יד אישי, לא תיאלצו לשלם עבור מזוודה - כנראה משהו שמתאים לבודדים מאיתנו.

אם לא, כדאי לקחת בחשבון בתחשיב גם את התוספת הזו: מזוודת טרולי לא כלולה במחיר הבסיסי, והיא כרוכה בתוספת של 40-50 דולר. מזוודה של עד 20 ק"ג, כאמור, תעלה 50-70 דולר למזמינים באתר. לכך יש להוסיף כאמור את דמי ההושבה, העומדים על כ-10 דולר לכל כיוון.

תוספות אחרות שמציעה החברה הן הגנה מפני ביטולים ב-25 דולר לכיוון (למשל במקרה של מחלה או תאונה ובכפוף להצגת מסמכים מתאימים) והסעות לשדה התעופה במחירים המתחילים ב-24 דולר.

בשורה התחתונה, בבואכם להשוות מול מחירי חברות התעופה האחרות, יש לחשב את המחיר הסופי כולל כל התוספות שמתבררות בעת ההזמנה.