אל-על נערכת ל"דרימליינר": שירותי תחזוקה מחברה זרה

חברה זרה תספק לאל-על שירותי תחזוקה בכ-125 מיליון דולר ■ אל-על תוכל להוציא מתחולת ההסכם מספר מטוסים שרכשה ולסיימו החל מהשנה החמישית ■ כל מטוסי צי הבואינג החדש יימסרו לה עד סוף 2020

חברת התעופה אל-על  נערכת לקליטתם של צי מטוסי הבואינג החדשים מדגמי דרימליינר (787), שתרכוש בהשקעה כוללת של יותר ממיליארד דולר. החברה דיווחה היום ג') כי חתמה על הסכם עם חברה בינלאומית זרה לקבלת שירותי תמיכה לוגיסטית למטוסים, למשך 15 שנים בהיקף של כ-125 מיליון דולר. במסגרת ההסכם תעניק החברה הזרה לאל-על שירותי העמדת מלאי רכיבים בארץ, אספקת מלאי ממרכזים לוגיסטיים של החברה הזרה בארץ ובחו"ל וכן שירותי תיקון ושיפוץ לרכיבים.

לאל-על קיימת אפשרות להוציא מתחולת הסכם השירותים מספר מטוסים שנרכשו על-ידי החברה בכפוף לתנאים שנקבעו בהסכם השירותים. בנוסף, אל-על קיבלה אופציה להפסיק את ההתקשרות החל מהשנה החמישית להסכם. אל-על צפויה לקבל את מטוס הדרימליינר הראשון בחודש אוגוסט השנה, את השני באוקטובר ואת שאר המטוסים בהמשך, כשכולם צפויים להימסר לאל-על עד לסוף 2020.

"ההצטיידות הגדולה ביותר"

העסקה מול בואינג, שהוגדרה בעבר על-ידי מנכ"ל אל-על, דוד מימון, כ"תוכנית ההצטיידות הגדולה ביותר בתולדות אל-על", כוללת רכישת 16 מטוסי דרימליינר מדגמים 787-8 ו-787-9, מנועים וחלקי חילוף.

התשלום בגין כל מטוס יתבצע במועד מסירתו לחברה, בניכוי מקדמה של 30% שתשולם מוקדם יותר, בהתאם לתנאי העסקה.

המטוסים צפויים להחליף בהדרגה את מטוסי הבואינג הישנים מדגמי 747 ו-767 וישמשו את החברה בטיסות לטווחים בינוניים וארוכים.

שוויה של אל-על עומד על כ-1.5 מיליארד שקל, לאחר עלייה של יותר מ-400% בשווי השוק ב-3 השנים האחרונות.

אל-על, שנמצאת בשליטת כנפיים אחזקות של בני הזוג תמי ודדי בורוביץ' ופויו זבלדוביץ', נהנית בשנתיים האחרונות מהירידה החדה במחירי הנפט, כשמנגד היא נאבקת מול גל של חברות תעופה זרות שפותחות קווים חדשים מנתב"ג ליעדים שונים בעולם ומציעות מחירי טיסה זולים.

ב-2016 רשמה החברה יציבות בהכנסות ברמה של כ-2 מיליארד דולר, רווח תפעולי של 110 מיליון דולר (ירידה של 35% לעומת 2015) ורווח נקי של כ-80 מיליון דולר.