בעלי "פיצה פרגו" בראשל"צ נאשמים בהעלמת הכנסות במיליונים

שי ונאוה זיגדון נאשמים בהשמטת הכנסות בהיקף של מעל ל-11 מיליון שקל מפיצרייה שבבעלותם והתחמקות מתשלום מס בסך כ-1.8 מיליון שקל

פיצה / צילום: שירן כרמל
פיצה / צילום: שירן כרמל

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום כנגד שי זיגדון ונאוה זיגדון בגין השמטת הכנסות בהיקף של מעל ל-11 מיליון שקל מפיצרייה שבבעלותם בראשון-לציון והתחמקות מתשלום מס בסך כ-1.8 מיליון שקל.

לפי כתב האישום, בין השנים 2007-2013 היו הנאשמים הבעלים והמנהלים בפועל של פיצריית "פיצה פרגו" הממוקמת ברחוב לישנסקי בראשון-לציון. הנאשמים הפעילו בעסק קופה רושמת, ולפיכך היו חייבים בניהול פנקסים והגשת דוחות מס הכנסה.

בשלב מסוים, נטען, גיבשו הנאשמים תוכנית עבריינית משותפת, לפעול בצוותא על-מנת להעלים מסים בעסקם. על-פי האישום, הנאשמים השתמשו בשתי קופות רושמות, כאשר קופה רושמת אחת שימשה אותם בעסק, וקופה נוספת שימשה לצורך זיוף סרטי קופה.

שי זיגדון, נטען, היה משמיד את סרט הקופה האמיתי, ובאמצעות הקופה השנייה היה מפיק סרט קופה מזויף בו כלל פעולות לכאורה של מכירות שבוצעו בעסק, השונות מהותית מן הפעולות האמתיות. עוד נטען כי היקף ההכנסות בסרט הקופה המזויף היה נמוך באופן משמעותי מהיקף ההכנסות של אותו היום.

במקביל, נטען באישום, ניהלה נאוה זיגדון ספרי הנהלת חשבונות נסתרים באמצעות יומנים שהיו בביתה, ובהם תיעדה את סך ההכנסות האמתיות של העסק.

על-פי האישום, "הנאשמים ניהלו ספרי הנהלת חשבונות כוזבים, זייפו פנקסי חשבונות והשמיטו הכנסות בסכום של כ-11.63 מיליון שקל, והכול תוך שימוש במירמה, עורמה ותחבולה".

עוד נטען כי הנאשמים לא כללו במערכת הנהלת החשבונות של עסקם חשבוניות, ובכך התחמקו מתשלום מע"מ בסך כולל של כ-1.8 מיליון שקל.

כתב האישום הוגש בידי עו"ד ליאת מנור מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה). התיק נחקר בידי פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המסים.

עוה"ד שגיב בר שלום ועו"ד שרון פישמן, מנהלת מח' מיסוי פלילי בפירמת עורכי הדין דורון-טיקוצקי-קנטור-גוטמן- צדרבוים ושות' המייצגים את הנאשמים: "כתב האישום הוגש היום והועבר לעיוננו, לאחר שנלמד את פרטיו נגיב בבית המשפט. אנו משוכנעים כי לקוחותינו פעלו על פי חוק ואף סמוכים ובטוחים כי בתום ההליך גם בית המשפט ישתכנע בכך".