ברח, נתפס - ונאשם הפצת חשבוניות פיקטיביות בכ-142 מ' ש'

אריאל יערי מואשם בעבירות שימוש במירמה, עורמה ותחבולה, הכנת פנקסי חשבונות ורשומות כוזבים, זיוף המשפיע על עסקאות ועבירות מס נוספות, התחזות לעורך דין, שיבוש הליכי משפט ועוד

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

ברח מחקירה, נתפס ועומד בפני כתב אישום בגין הפצת מאות חשבוניות פיקטיביות בסך של כ-142 מיליון שקל: פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה לבית משפט השלום בראשון-לציון כתב אישום כנגד אריאל יערי, בגין עבירות שימוש במירמה, עורמה ותחבולה, הכנת פנקסי חשבונות ורשומות כוזבים, זיוף המשפיע על עסקאות ועבירות מס נוספות, התחזות לעורך דין, שיבוש הליכי משפט ועוד.

מדובר בחקירה רחבת-היקף, שהתנהלה על-ידי צוות חקירה מיוחד משותף של רשות המסים - מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר-שבע ומחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב, יחידת יהלום של רשות המסים וימ"ר מרכז של משטרת ישראל, במסגרתה נעצרו ונחקרו מעורבים רבים, וכנגד 7 מהם הוגשו בחודשים דצמבר 2016 ומארס 2017 שלושה כתבי אישום בגין ארגון והשתתפות במיזם עברייני, שמטרתו הנפקת חשבוניות פיקטיביות והפצתן.

יערי התחמק מהחקירה, ועל כן לא נתפס עד לאחרונה. על אף שהיה מבוקש לחקירה, הוא לא התייצב ולא נחקר במהלך תקופת החקירה הראשונה, עד שגורמי האכיפה הצליחו לשים ידיהם עליו ב-30.4.2017, אז הוא נעצר.

לפי כתב האישום, בשנים 2015-2016 ביצע יערי פעולות שונות כחלק אינטגרלי ממערך מאורגן שמטרתו הפצת חשבוניות פיקטיביות. יערי קיבל מיעקב שמואל משכורת חודשית ונהג לשבת באופן קבוע במשרדו ולבצע פעולות במסגרת התוכנית העבריינית.

לפי האישום, במסגרת זו, בין היתר, נרשם יערי כדירקטור או כבעלים של חברות שונות במטרה לאפשר הוצאת חשבוניות פיקטיביות על-ידי חברות מפיצות אלב, ולאפשר לחברות מקזזות להתחמק מתשלום מס.

לבקשת יעקב שמואל, במהלך שנת 2016, הנפיק יערי בעצמו חשבוניות על שמן של חברות מפיצות שונות, מילא עבור יעקב שמואל טפסים שונים שעניינם רישום חברות ברשם החברות, ביודעו כי מדובר בחברות שכל מטרתן הנפקת חשבוניות פיקטיביות, ואף סייע ליעקב שמואל בביצוע התוכנית העבריינית באמצעות הכנת מסמכים שנועדו להעניק כסות חוקית להוצאת החשבוניות הפיקטיביות מטעם המפיצים בשטח.

על-פי האישום, באופן זה פעל יערי והביא להפצת 234 חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של 146,272,966 שקל, כאשר סכום המע"מ בגינן עומד על סך של 21,245,521 שקל.

יערי, נטען, ביצע פעולות רמייה נוספות כמו הגשת דוחות תקופתיים כוזבים לרשויות המס, זייף חתימות על הסכמים, ובין היתר על הסכם להעברת מניות בחברה ללא ידיעת בעל המניות האמיתי, גנב חותמת של עורך דין ובהמשך התחזה לעורך דין לצורך חתימה על מסמכי העברת מניות של חברה ועוד.

לכתב האישום צורפה בקשה למעצרו של יערי עד תום ההליכים נגדו. "העבירות המיוחסות למשיב בכתב האישום, שהינן במהותן עבירות מס במירמה, עבירות זיוף והתחזות אופן ביצוען, היקף ההונאה הכספית, משך תקופת העבירות, עבירות הזיוף וההתחזות הנלוות להן, התחמקותו של המשיב מן הרשויות במשך זמן רב וכן החשש הטבוע בעבירות כלכליות לשיבוש הליכי משפט - מוכיחות כי אין ליתן במשיב אמון, וכי קיים יסוד סביר לחשש כי אם המשיב לא ייעצר עד לתום ההליכים, הוא ימשיך במעשיו הפליליים ויגרום לנזק עצום נוסף ולסכנה לביטחון הציבור ולשיבוש מהלכי משפט", נכתב בבקשת המעצר.

התיק מנוהל בידי עורכי הדין יעל שניידר, אלעד פנחס, נג'מי חאיק-מסעד ורועי ברק מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).