צפו: ביקור במלון שנחשב בעיני רבים לטוב ביותר באילת כיום

מלון מלכת שבא, מבתי המלון הוותיקים והגדולים באילת, עבר מתיחת פנים מקיפה לאור מעבר לניהול עצמאי ■ המלון מדורג ב-5 כוכבים ומציע 481 חדרים בתצורות ובגדלים שונים, שחלקם גם מוצעים למכירה ■ מה מציע המלון המחודש?

מלון מלכת שבא, מראשוני המלונות באילת, שנמצא בבעלות איש העסקים יצחק תשובה, נפרד מהמותג הילטון לפני חודשים ספורים, וכעת הוא ינוהל במסגרת חברה עצמאית, אלעד גרופ מקבוצת תשובה, שתנהל בהדרגה את שאר מלונות הקבוצה בישראל.

ההחלטה לצאת מהניהול של הילטון למרות המותג הנוצץ - כפי שמסביר מיקי שניידר, מנהל המלון - היא עסקית. לדבריו, "השם הילטון אמנם נותן הילה מסביב, אבל בסופו של דבר מי שמנהל את המלון הם אנשי הקבוצה, וכך ניתן להשאיר את דמי הניהול העומדים על כ-5% מהמחזור".

המהלך לווה בשדרוג ובהתחדשות של החללים הציבוריים במלון, כמו גם בחלק מהחדרים, בהיקף השקעה של כ-100 אלף שקל לחדר, כשעיצוב החדרים מתאפיין בקווים קלאסיים ובגוונים נייטרליים. בזירת המזון - שפע בלתי יתואר ממתין בחדר האוכל בארוחות הבוקר והערב, כשאנחנו ממליצים לבקר במסעדת הבשרים "שיקגו" שנמצאת בשטח המלון.

הקטן מבין 481 החדרים שבמלון משתרע על שטח של 25 מ"ר, כשמגוון החדרים כולל 40 סוגים שונים של יחידות אירוח, גם כאלה המותאמות למשפחות וגם סוויטות מרשימות הכוללות מרפסות רחבות-ידיים וג'קוזי חיצוני פרטי הפונה אל עבר הים האדום והרי אילת. מחירי הסוויטות מאמירים עד ל-9,000 שקל ללילה לסוויטה המלכותית.

המלון גם מציע חדרים למכירה בטווח מחירים המתחיל ב-850 אלף שקל ועד 5.5 מיליון שקל, בהתאם לסוג החדר. תנאי העסקה כוללים 8 שבועות אירוח בשנה - מחציתם בעונת השיא, ומחציתם בעונת החורף. כשבעלי החדר אינם שוהים בו, מובטחת להם תשואה של 2.5%-3% ברוטו.

הביקור באילת אמנם מספק קפיצה קטנה לחו"ל במובן מסוים, בשל ההרים האדומים, הים המשגע ואווירת הנופש. אלא שלמעט מרכזי קניות וחנויות שהתרבו ברחבי העיר - מתקנים תיירותיים, כמו גם בתי מלון חדשים, לא נפתחו מזה שנים. ההפך - מבנים שוממים של בתי מלון שנסגרו או אטרקציות שחדלו לפעול מהווים עדיין חלק מהנוף. פארק מים מיוחל עדיין אין בנמצא, והאטרקציה העיקרית היא ביקור בחוף הדולפינים ובמצפה התת-הימי המוצלח.

מלונות העיר - ואולי בצדק מבחינתם - עושים כל שניתן כדי למשוך קהל, אלא שלעתים - וכדאי לכם לקחת את זה בחשבון טרם בואכם - קבוצות קולניות של ועדי עובדים או חבורות של צעירים שבאו להתפרק על נרגילה למרגלות הבריכה עשויות להיות חלק מנוף החופשה שלכם, אבל זוהי ככל הנראה אילת, לטוב ולרע.