איך ישפיע עלינו? תחרות המחירים בטיסות לארה"ב מתחממת

השבוע חשפה חברת התעופה האיסלנדית WOW את מחירי הכרטיסים לטיסותיה שימריאו מת"א החל מחודש ספטמבר הקרוב, כשגולת הכותרת הן כמובן הטיסות לניו יורק במחיר התחלתי של 149 דולר לכיוון ■ כיצד ישפיע המהלך על תחום התעופה בישראל, ועל התחרות המתחממת?

צ'ק אין, טכנולוגיה הזמנת טיסות/ צילום: שאטרסטוק
צ'ק אין, טכנולוגיה הזמנת טיסות/ צילום: שאטרסטוק

בשבוע שעבר נחתה בישראל חברת הלואו קוסט האיסלנדית ואו אייר, כשלצד טיסות ישירות לאיסלנד, תציע החברה מחודש ספטמבר הקרוב טיסות ישירות לצפון אמריקה ולקנדה במחירים המתחילים ב-150 דולר לכיוון לניו יורק למשל ומ-200 דולר לכיוון ללוס אנג'לס - זאת במידה ואתם חמושים בתיק יד קטן בלבד וגמישים במועד הטיסות.

מבדיקה שערכנו באתר החברה עולה כי המחיר ההתחלתי הוא נמוך בהחלט ולפי הציפייה ימשוך את השוק מטה בהיבט תחרותי חשוב אלא שיש לקחת בחשבון תוספת במחיר עבור מזוודה, 50 עד 70 דולר לכיוון ועבור הושבה כ-10 דולר לכיוון.

כך למשל טיסות ללוס אנג'לס דרך איסלנד מתחילות כמובטח ב-200 דולר לכיוון (ב-13 בספטמבר למשל) כשטיסת החזור הזולה ביותר שמצאנו בטווח שהות סביר מתחילה ב325 דולר - בשני המקרים ללא מזוודה. הוספת מזוודה לכל כיוון תעמוד על 70 דולר. כך שבסך הכול, כולל דמי הושבה, המסע כולו יעלה 685 דולר. מדובר במחיר שהוא עדיין תחרותי ביחס לחברות בהן אליטליה או טורקיש אייליינס המציעות טיסות קונקשן לארה"ב - בחודש ספטמבר למשל המחיר יחל ב-900 דולר ובאל על המחיר לטיסה ישירה יעמוד על כ-1,100 דולר. כך או כך הבשורה העיקרית היא התחרות והשלכותיה על הענף.

WOW מציעה צי מטוסים חדש שמאפשר לה לחסוך בתצרוכת הדלק, כמו גם הפעלה תדירה של מטוסיה בקווים מאיסלנד בתפוסה מלאה - כל אלה מאפשרים לה להציע תעריפים זולים במוטו לפיו בצרכנים משלמים עבור השירות שצורכים. מזון - שהחברה אגב מעודדת להביא מהבית, תוספת עבור מזוודה במידת הצורך וכד'. למעשה בדומה לרציונל של שאר חברת הלואו קוסט שכבר פעילות בישראל המחיר הזול הוא פונקציה של גמישות טוטלית במועד הנסיעה ובמשך השהות כך בשורה התחתונה בבואכם להשוות מול מחירי החברות האחרות יש לחשב את המחיר הסופי כולל כל התוספות שמתבררות בעת ההזמנה.