אל-על מסכמת רבעון עם הפסד נקי של כ-30 מיליון דולר

זאת לעומת הפסד נקי של כ-21 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ■ הגידול בהפסד נובע בעיקר מגידול בעלויות השכר, שברובו נובע מעיתוי מענקים חד-פעמיים בגין 2016 ותיסוף השקל

דוד מימון
דוד מימון

חברת התעופה אל-על  הציגה היום (ד') את תוצאות הרבעון הראשון של 2017. לפי הדוחות, ההכנסות של אל-על מהפעלה ברבעון הראשון של השנה הסתכמו בכ- 418 מיליון דולר, לעומת כ-396 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-5.3%. 

מספר קטעי הנוסע ברבעון ראשון לשנת 2017 עלה בכ-7.1% לעומת אשתקד; היצע המושבים של החברה גדל ב-1.3%; פעילות החברה במונחי RPK (מספר נוסעים כפול קילומטר) גדלה בכ-5.1%; שיעור התפוסה במטוסים עמד על כ- 83.7% - גידול של כ-4% לעומת רבעון מקביל אשתקד. 

נתח השוק של אל-על בנתב"ג עמד על כ-32.8%. ברבעון זה חל גידול של 7% במספר הנוסעים שהטיסה החברה, כאשר תנועת הנוסעים בנתב"ג גדלה בכ-17%.

ההפסד לפני מס ברבעון ראשון לשנת 2017 הסתכם בכ-39 מיליון דולר, לעומת הפסד לפני מס של כ-34 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.

ההפסד הנקי ברבעון הראשון לשנת 2017 הסתכם בכ-30 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של כ-21 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהפסד נובע בעיקר מגידול בעלויות השכר (שברובו נובע מעיתוי מענקים חד-פעמיים בגין 2016 ותיסוף השקל) וגידול בעלויות הדס"ל. 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של 2017 הסתכם בכ-77 מיליון דולר, לעומת כ-72 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA הסתכם בכ-10 מיליון דולר, לעומת כ-11 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. 

יתרות המזומנים של החברה ליום 31.3.2017 הסתכמו בכ-228 מיליון דולר. 

דוד מימון, מנכ"ל אל-על, מסר עם פרסום הדוחות כי "החברה הציגה ברבעון הראשון נתונים תפעוליים מרשימים, טובים מהרבעון המקביל אשתקד, ורשמה גידול בשיעור של כ-5.3% בהכנסות ברבעון, וזאת על אף התחרות ההולכת וגוברת והעמקת פתיחת השמיים בנתב"ג. מספר הנוסעים שהטיסה החברה עלה בכ-7%; היצע המושבים של החברה גדל ב-1.3%; פעילות החברה גדלה ב-5%; ושיעור התפוסה במטוסים גדל בכ-4% ל-83.7%, שהוא שיעור גבוה במיוחד ברבעון חלש עונתית.

"במסגרת האסטרטגיה של החברה להרחבת רשת הנתיבים, אנו נערכים לפתיחת הקו החדש למיאמי בתחילת נובמבר בשנה זו". 

לדברי מימון, "מועדון הנוסע המתמיד בארץ ובעולם ובמיוחד כרטיס האשראי FLYCARD מהווים מנוע צמיחה משמעותי ונמצאים בתהליך גידול מרשים. מספר מחזיקי כרטיס האשראי עומד היום על כ-220 אלף לקוחות. גם מספר חברי המועדון המשיך לצמוח והגיע למעל 1.8 מיליון חברים.

"החברה נמצאת בשלבים אחרונים של ההיערכות לקבלת מטוסי הדרימליינר, אשר הראשון בהם צפוי להתקבל בחודש אוגוסט הקרוב. מטוסים אלה יעניקו ללקוחותינו נוחות מירבית, חוויית לקוח ושירות איכותי וישפרו את יכולתה של החברה להמשיך ולהתמודד בהצלחה עם תנאי השוק מול התחרות המתגברת". 

דגנית פלטי, סמנכ"ל הכספים של אל-על, ציינה: "ברבעון זה רשמה החברה גידול מרשים בהכנסות וברווח הגולמי, לצד ירידה ברווח התפעולי, הנובעת מגידול בעלויות השכר, כתוצאה מהתיסוף של השקל ביחס לדולר וכתוצאה מעיתוי תשלום מענקים בגין שנת 2016. כמו כן גדלו עלויות הדלק בשל עלייה במחירו, וזאת על אף השפעה חיובית של עסקאות גידור.

"פעילותה של החברה הניבה תזרים מזומנים חיובי בסך של כ-77 מיליון דולר, והיא מסיימת את הרבעון עם יתרת מזומנים בסך של כ-228 מיליון דולר. במהלך רבעון זה החלה החברה לשלם מקדמות עבור מטוסי הדרימליינר, כחלק מתוכנית ההצטיידות הגדולה שלה בהיקף של כ-54 מיליון דולר, אשר חלקן מומנו בהלוואות מבנקים. 

"יתרות המזומנים שבקופת החברה ותזרים המזומנים הגבוה שלה מפעילות שוטפת מהווים בסיס איתן להמשך קידום השקעותיה במסגרת התוכנית האסטרטגית ארוכת-הטווח שלה".