יחימוביץ': "רצון הבוחר נרמס בגלל תאוות שליטה, כסף וכוחנות"

עותרת לפסילת הבחירות להסתדרות וקיומן מחדש עקב טענות לזיופים ומירמה מצד מטה ניסנקורן

על רקע ההוראה של בית המשפט לחדש את ספירת הקולות בבחירות להסתדרות, למרות טענות של אי סדרים וזיופים שהעלתה ח"כ שלי יחימוביץ' המתמודדות מול אבי ניסנקורן, הראשונה מפרסמת הערב פוסט בפייסבוק שלה ובו היא מסבירה למה עתרה לפסילת הבחירות. 

וכך היא כותבת: "אז ככה. הלוואי, הלוואי ויכולתי לעמוד מול כל האנשים המדהימים ששותפים אתי לדרך ולהגיד - חבר'ה, הפסדנו, מכבדים את דין הבוחר. נקים כאן לראשונה אופוזיציה ראויה. זו דמוקרטיה. אבל זהו שלא. 

"רצון הבוחר לא רק שלא כובד, אלא שנרמס. קודם במסכת בזויה של איומים והפחדות חסרי תקדים על עובדים שחוששים למטה לחמם, אחר כך במסכת של זיופים סיטוניים ואלימות. גם ברמאויות שיטתיות בקלפיות עצמן, גם אחר כך במשאיות ענק עמוסות בקלפיות שנעלמות ל-10 שעות וחוזרות עם קלפיות 'משופצות', ובהמשך במרכז הספירה הארצי שבו אין דין ואין דיין ואחד אלוהינו: מנגנון מושחת.

"ראש מטה יום הבחירות שלי, חיים סגל, היה גם ראש מטה יום הבחירות של הליכוד בבחירות האחרונות. הוא ליכודניק, אבל בעיקר איש מקצוע ענייני צנוע ומוכשר מאוד שניהל עשרות מערכות בחירות. 'עשיתי הרבה מערכות בחירות', הוא אמר לי, 'אבל זו מערכת הבחירות המושחתת ביותר שראיתי בחיי. יותר גרוע ממדינת עולם שלישי. קלפי זה דבר קדוש בדמוקרטיה! ופה אנשים תוחבים ידיים לקלפיות בלי שום בושה ועושים בהן כרצונן, אני פשוט לא מאמין שזה קורה במדינה שלנו'.

"אבל זה לא רק על הדמוקרטיה. זה על עוד ערך שהוא בליבת האמונה שלי: העבודה המאורגנת. אני יוצאת מהתקופה הזאת מוכת צער וזעזוע מהמעשים המגונים שנעשים בזכות הנפלאה הזאת דווקא במקום שאמור להיות מבצרה. איך הרקב ותאוות השליטה, הכסף והכוחנות בראש הארגון מרוקנים את הערך הזה מתוכנו. האיומים הקשים והסיוט המתמשך שחוו ראשי ועדים שהחליטו לתמוך בי, כאילו פשעו בפשע נורא. ולא רק האיומים האישיים, אלא דווקא האיום הקשה מכל לראש ועד הגון: אם תעשה את זה לא יחתם אצלך הסכם עבודה/ העובדים שלך ישלמו את המחיר ועוד כאלה.

"אם יו"ר ועד מביא לקלפי סייעת קשת יום, אחד המקצועות הכי קשים מופקרים ולא מתוגמלים שיש, ונותן לה מעטפה עם פתקי ניסנקורן שתכניס לקלפי, והיא אומרת בשקט ובקול רפה 'אבל אני אוהבת את שלי' והוא יורה בה מבט מצמית ואומר 'תעשי מה שאני אומר לך', והיא עושה, מפחד - אין מעילה קשה מזו בשליחות של להיות יו"ר ועד.

"בעיני לעמוד בראש קבוצת עובדים והילחם את מלחמתה זו שליחות הרואית. אבל כשהעובדת הכי חלשה פוחדת פחד מוות ממי שאמור להילחם על תנאיה ועל חרותה ולא עושה לא את זה ולא את זה - הוא בוגד בתפקידו. וגם הוא, תזכרו, במידה רבה קורבן. קורבן של מי שבמקום להיות מנהיגו הנבחר הפך להיות אדונו.

"יותר מ-10 שנים אני בפוליטיקה. מכירה את תחושת הנצחון בבחירות דמוקרטיות, היא מתגמלת ומספקת וגורמת שמחה גדולה לשותפי לדרך. ומכירה גם את הכאב שבהפסד. כשהפסדתי בפריימריס להרצוג עמדתי מול שותפי לדרך ומול המצלמות ואמרתי שאני מכבדת את הכרעת הבוחר, שאנחנו מתייצבים לימינו. גיביתי אותו וסייעתי לו. 

"אבל אם אנהג כך עכשיו, פשוט אעשה שקר בנפשי. זו מערכת בחירות שזויפה ונגנבה באופן שיטתי, מכוון והמוני, וכמויות העדויות שזורמות אלינו מצליחות להכות אותנו בתדהמה בכל פעם מחדש.

"אתמול עתרנו להפסקת ספירתן של הקלפיות, כדי שנוכל להיערך לעתירה העיקרית של פסילת הבחירות וקיומן מחדש. להפתעתנו, אני מודה, נשיא בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין בצעד חסר תקדים - קיבל את בקשתנו ועצר את הספירה ל-13 שעות. היום הוא הורה לחדש את הספירה, אך הבהיר כי אנו יכולים להגיש את העתירה העיקרית לפסול את הבחירות ולקיימן מחדש.

"מאז אתמול אנחנו עובדים סביב השעון בגביית תצהירים מעדים למעשים מסמרי שיער, במיון אלפי הצילומים שזורמים אלינו, ובהכנת העתירה. הרגע היה כאן בחור שמסר תצהיר, הוא אמר לי: 'את יודעת מה, אם תצליחי לשנות את השיטה המושחתת הזאת זה אפילו יותר חשוב מזה שתהיי יו"ר הסתדרות'. הייתי אמורה קצת להיעלב מזה, אבל לא נעלבתי. אמרתי לו: אתה צודק.