נסגרה רשימת המועמדים לתפקיד מפקד גל"צ: השמות הבולטים

בין המועמדים נכללים שמעון אלקבץ, כיום סמנכ"ל הרדיו בתאגיד, ואבישי בן חיים, הכתב לענייני חרדים של ערוץ 10

רשימת המועמדים לתפקיד מפקד גלי צה"ל הבא נסגרה אתמול (ה') אחר-הצהריים, ובין המועמדים שנכללים ברשימה הסופית יש כמה שמות מפתיעים. מי שעל-פי הערכות עשוי להיות המועמד המוביל לתפקיד הוא שמעון אלקבץ, שממלא כיום את תפקיד סמנכ"ל הרדיו בתאגיד השידור הישראלי ("כאן"), ובעבר היה מנהל קול ישראל. מועמד נוסף שככל הנראה הגיש את מועמדותו הוא הכתב והפרשן לענייני חרדים של ערוץ 10, אבישי בן חיים.

מועמדים מענייינים נוספים הם ערן טיפנברון, כיום סמנכ"ל הדיגיטל בקבוצת RGE ומי שעמד בראש הקבוצה במכרז לערוץ הכנסת; אמיר בר שלום, כיום הכתב המדיני של "כאן" ובעבר הכתב הצבאי של ערוץ 1; ויוסי לוי, לשעבר עיתונאי בכיר ב"מעריב", שבהמשך "חצה את הקווים" ושימש בין היתר יועץ התקשורת של שר הביטחון הנוכחי אביגדור ליברמן (אז השר לעניינים אסטרטגיים) ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גם יועץ התקשורת יהושע מור יוסף, ששימש בעבר כדובר מועצת יש"ע, הגיש ככל הנראה את מועמדותו לתפקיד. אגב, משרדו של מור יוסף מספק כיום שירותי יחסי ציבור לגלי צה"ל.

מועמד נוסף הוא שי בזק, שכיהן כיועץ התקשורת של נתניהו בקדנציה הראשונה שלו, וכיום משמש ראש המשלחת של קק"ל בבריטניה.

בין המועמדים גם ארבעה מאנשי גלי צה"ל: עורכת "מה בוער", נורית קנטי; הכתב הצבאי טל לב רם, שבחודשים הקרובים יסיים את תפקידו וישתחרר מצה"ל; ראש מחלקת התוכניות בתחנה, מאיה להט קרמן; והכתבת המדינית אילאיל שחר.

ועדת האיתור מונה 5 אנשים, ובראשה עומד האלוף במיל' יפתח רון טל. עוד חברים בה השופטת בדימוס שרה פריש; עיתונאי ופרשן "ידיעות אחרונות" שמעון שיפר; נציב שירות המדינה לשעבר, שמואל הולנדר; וראש אכ"א ודובר צה"ל לשעבר, האלוף מוטי אלמוז.

מעטפות המועמדות אמורות להיפתח על-ידי חברי הוועדה באופן רשמי ביום ראשון, ולאחר כחודש היא אמורה להמליץ בפני שר הביטחון, אביגדור ליברמן, על מספר שמות מובילים, שמתוכם הוא יבחר את המפקד הבא של התחנה, שיחליף את ירון דקל.