בדרך לגל"צ? שמעון אלקבץ, סמנכ"ל הרדיו בתאגיד, מסיים תפקידו

אלקבץ הודיע לאחרונה על רצונו לצאת לדרך חדשה ויעזוב את התפקיד בעוד 3 חודשים ■ ביום חמישי נסגר שלב הגשת המועמדויות לתפקיד מפקד גל"צ הבא, ועפ"י הערכות אלקבץ הוא אחד המועמדים המובילים

שמעון אלקבץ, סמנכ"ל חטיבת הרדיו בתאגיד השידור הציבורי "כאן", הודיע לאחרונה למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ על פרישתו מהתפקיד בעוד 3 חודשים, בשל רצונו לצאת לדרך חדשה. אלקבץ מוזכר כאחד המועמדים המרכזיים לתפקיד מפקד גלי צה"ל הבא, והוא נמנה עם מי שהגישו את מועמדותם לתפקיד, בהליך שהשלב הראשון בו הסתיים ביום חמישי האחרון.

אלקבץ כיהן בתפקידו מינואר 2016 במקביל לעבודתו כמנהל קול ישראל והעורך הראשי של רשות השידור בפירוק. תפקידו בתאגיד, כמו של רוב הסמנכ"לים האחרים, מוגדר כזמני, ועל רקע זה כבר בינואר הודיעו בתאגיד על יציאה למכרז לתפקיד לקראת מינוי סמנכ"ל קבוע. הערכות קודמות דיברו על כך שאלקבץ יתמודד גם על המינוי הקבוע, אך על רקע ההודעה הנוכחית ההליך יסתיים במינוי של סמנכ"ל חדש.

אלקבץ מסר: "עמדתי על משמר חופש הביטוי והיצירה ברדיו ובטלוויזיה של רשות השידור הקודמת, והתמודדתי בה-בעת עם הקמת מערך הרדיו בכאן, תאגיד השידור הישראלי, בתקופה עתירת שינויים ואי-ודאות. ב-15 במאי התאגיד שלנו סוף-סוף יצא לדרך, ומשימת ההקמה הושלמה בהצלחה. זה הזמן הנכון מבחינתי להעביר בהדרגה את מושכות הניהול ולצאת לדרך חדשה".

קובלנץ מסר: "אני מודה לשמעון על תרומתו הרבה בתקופת ההערכות התאגיד בכלל ורשתות הרדיו בפרט טרום העלייה לאוויר. עבודתו המסורה, תחת הנסיבות הלא שגרתיות, הובילה לכך שתחנות הרדיו שלנו ממשיכות לייצר רדיו ציבורי מגוון ואיכותי למאזיניה הרבים. אנו מאחלים לשמעון הצלחה רבה בהמשך הדרך".