שחקן מעו"ף: מעגל הקסמים של הדשדוש המוחלט

מתישהו תגיע כותרת מטלטלת שתוביל לתיקון יומי בארה"ב. השאלה הגדולה: האם תפגוש ירידה זו את החולשה העקבית של המעוף ומניות הפארמה?

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

בסקירתנו בשבוע שעבר הערכנו, בסבירות גבוהה ביותר, כי המדד יישאר סביבות 1,420, מה שיוביל לשחיקה מקסימלית. ניתן היה לסגור את האסטרטגיה ביום המחרת בתשואה דו-ספרתית, או להמתין ללא חשש של ממש ולהגיע לתשואה קיצונית של 60% ויותר לאור אפס תנועה במדד המקומי.

לא משנה אם ארה"ב נסקה או הדולר צנח, המעוף נותר ללא שינוי של ממש בשל התנגשות שני גורמים בשוק:

1. הציבור, ששועט בשבועיים האחרונים לבורסה ורוכש ללא הכרה קרנות מעורבות ותעודות סל.

2. מוסדיים שמבינים כי הבנקים מתומחרים בפראות ומקטינים חשיפה באופן עקבי, לצד נוסטרו ומשקיעים זרים.

כששניים רבים,  צריך להימצא השלישי שירוויח. כאן נכנסים שחקני המעוף לתמונה. אפס תנועה שווה מקסימום שחיקה, לכן אנו רואים כיצד מדי יום מחירי האופציות משילים עשרות אחוזים. כשיש יציאה מהטווח הצר של 1,415-1,425, מיד מגיעים הכותבים ובולמים/תומכים במדד. כשאלה פני הדברים, אין סיבה להעריך כי יתחולל שינוי בהמשך.

הבעיה המרכזית כעת בשוק היא שאפס תנועה לאורך זמן גם מובילה לסטיית שפל - 9%, אם לדייק. זו סטייה שלא מזמינה כתיבת פוזיציות בהיקף נרחב, ולכן הצפי הוא שביוני נראה כ-75% בלבד מהיקף הכתיבות הממוצע בשנה האחרונה. מיעוט כתיבות גם מקטין את הסבירות ללונג/שורט סקוויז וכך, פעם נוספת, אנו מקבלים תמיכה למעגל הקסמים של הדשדוש המוחלט.

על פניו, ניתן להעריך עוד שבוע של אפס תנועה, אבל בחלל מרחפת נקודה אדומה מאיימת - חקירת טראמפ והקשר הרוסי. ניו-יורק מתעלמת לחלוטין ולא מתמחרת אפשרות של חקירה פלילית, כל שכן הדחה - ולראיה, השיאים החדשים.

אלא שמתישהו תגיע כותרת מטלטלת שתוביל לתיקון יומי בארה"ב. השאלה הגדולה: האם תפגוש ירידה זו את החולשה העקבית של המעוף ומניות הפארמה? בדיוק כפי ארביטראז' שלילי של 0.7% מנע הבוקר מהמעוף להתקדם, למרות סביבת שיאים, כך גם תיקון אלים מעבר לים, יהיה נקודתי ככל שיהא, עלול להתפתח בראשון דל המסחר לירידה של 2%-3% במעוף. משם קצרה הדרך ללחץ של הציבור וכמובן גל ירידה חסר פרופורציה.

אי לכך, האסטרטגיה המתאימה לשבוע היא כזו המנצלת מקסימום שחיקה, אך לאוו דוקא אפס תנועה בשל החשש מהפתעה נקודתית כאמור לעיל (מדד כעת 1,422). כתיבת CALL 1,420 שבועי, כתיבת PUT 1,420 שבועי; קניית CALL 1,450 שבועי, קניית PUT 1,390 יוני.

ההגנה החודשית נובעת, כאמור, אך ורק מחשש מהפתעה בגזרת טראמפ. טווח הגנה של 1,410-1,430 נדמה כטווח הגנה נוח ביותר, ובפרט שלפנינו היעדר מסחר בניו-יורק (מחר) והיעדר מסחר בשלישי-רביעי בת"א. חג שבועות שמח. 

אתר שחקן מעוף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חוו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.