שחקן מעו"ף: הירוק לא כאן כדי להישאר

אי אישור חוק מיסוי דירה שלישית יכביד ברמת הסנטימנט על השוק ולהערכתנו יכול לגרוע כ-1% מהמדד

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

בסקירתנו בשבוע שעבר צפינו, ברמת הנקודה, את המהלך שיבצע המעוף: עליה ל-1,432-1,435 ובהמשך ירידה מהירה לכל הפחות לרמת 1,420. הסיבות לתיקון, ובראשן חולשת מניות הפארמה הצפויה, נמנו בסקירה אם כי יש לציין שגם המשך המהלך מטה מתחת ל-1,410 היה חסר פרופורציה.

המעוף פתח הבוקר עם קפיצה לרמת 1,423, לאחר סופ"ש של רגיעה בניו יורק. נפילה של 18% בוויקס היא קודם כל חזרה לשגרה של דשדוש מוחלט מעבר לים, בהמתנה ללא כלום. יותר מסביר שהפד יעלה הריבית ביוני, אבל עבור המשקיעים העניין כבר מגולם ובהיעדר חדשות שליליות, אין סיבה למימוש.

כשמפשפשים קצת יותר בנעשה בשבוע החולף, הדברים כבר הרבה פחות חד-משמעיים. מחזור המסחר במהלכי הירידה במדד היו כמעט פי שלושה בתוך יומי, וכפולים ברמה היומית. היקף השורטים זינק ונותר ללא שינוי. כמות החוזים על זינוק בוויקס עלו ב-45% וירדו 10% מהמהלך בלבד.

לכך נוספו עוד כמה גורמים קטנים, שכל אחד בפני עצמו לא מחזיק מים, אבל צירופם מרמז כי וול סטריט בשלה למהלך של 3%-5%. למי שהדבר נשמע כתיקון זניח, ובמידה רבה בצדק, נזכיר כי מהלך כזה ברמה השבועית לא נצפה בניו יורק חודשים על גבי חודשים, למעשה במשך שנתיים תמימות בקיזוז תקופת הבחירות.

המעניין הוא שהציבור שעט לתוך הבורסה בשבועיים האחרונים, עם זינוק של כ-2 מיליארד שקל גיוסים בקרנות המעורבות ובתעודות הסל. לא ניתן להתעלם מהעובדה כי חלק מהסיפור נובע מהיעדר אלטרנטיבה, עם חוק מיסוי דירה שלישית שהיטה (במקצת) כסף נזיל לתוך השוק בין אם על ידי מכירה ובין אם בשל העדפה ישירה.

עיכוב החוק בבג"צ, כל שכן אי אישורו, יוביל או לא יוביל לתיקון במחירי הדירות - אבל לעניין שוק ההון, בוודאי שיהא לו משקל על העדפות הציבור, בין בחירה במסלול ממוסה במקור ובין מסלול שלא ממוסה בפועל. אי אישור חוק מיסוי דירה שלישית יכביד ברמת הסנטימנט על השוק ולהערכתנו יכול לגרוע כ-1% מהמדד, בין השאר בשל נסיגת רוכשי המניות שהעריכו כי היעדר האלטרנטיבה תוביל לעליה במדדים.

מכאן לאסטרטגיה השבועית: מאחר שדבר לא השתנה ואיננו צופים כי הירוק הנוכחי כאן בכדי להישאר,  נניח דשדוש/ירידה קלה והמשך חוסר עניין. נכון לזמן כתיבת שורות אלה המדד נסחר ברמת 1,423 והדרך הנכונה הינה כתיבת CALL 1,430; קניית CALL 1,460; כתיבת PUT 1,410; קניית PUT 1,380. די בעמידה במקום יום בודד, כל שכן ירידה של נקודות בודדות, כדי להגיע לתשואה דו-ספרתית ואין כל טעם להמשיך לבוקר הפקיעה. יש לשים לב כי התקבול הגבוה יחסית, כ-600 שקל, מאפשר טווח הגנה 1,404-1,436. במצב הדברים הנוכחי של קיפאון, נדמה כי די בכך עבור רווח מהיר.

אתר שחקן מעוף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.