בין רובוטים לבובות על חוט

נתניהו לא רוצה רק איש אמון במשרד התקשורת, אלא מישהו שאפשר לגנוב איתו סוסים

1. ההודעה שיצאה מלשכת ראש הממשלה בשעה 6:35 בבוקר (א') הצליחה כנראה להפתיע אפילו את שר התקשורת המיועד איוב קרא בכבודו ובעצמו, השוהה בנורבגיה. נתניהו דאג לשמור על כך בסוד כבר כמה ימים, ולהביך בדרך גם את מי שהוכתר רק לאחרונה למוציא ולמביא הכל-יכול שלו: יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן.

בליכוד לא מבינים מדוע לא צחי הנגבי או אופיר אקוניס, למה ההליך החשאי, ואיך קרה שהמינוי מגיע לאישור שעות ספורות לפני ישיבת הממשלה. אבל ככל שהבלבול וחוסר ההיגיון שולט בשיח, נתניהו מרוצה יותר. פעם נוספת הוא היטיב לאותת: עם כל הכבוד לכוכבים החדשים שהצליחו לקבל דמויות ב"ארץ נהדרת" - יש רק אדם אחד שמוציא ומביא בממשלה הזאת. כל השאר זו תפאורה, לכל היותר שחקני משנה בהצגה. הזרקור הופנה היום אל קרא, אבל רק מאחורי הקלעים, בחושך, אפשר לראות מי מושך החוטים.

2. נתניהו לא רוצה רק איש אמון במשרד התקשורת, אלא גם מישהו שאפשר לגנוב איתו סוסים. שר התיירות יריב לוין הבין כנראה את הכיוון ולכן סירב בנימוס. הוא גם ידע כנראה שעם האובססיה של נתניהו לתקשורת, שומר נפשו ירחק.

הנגבי, בניגוד לרושם שנוצר, הקפיד גם הוא להתרחק. הוא אמנם אמר את כל הדברים הנכונים בעניין תאגיד השידור, אבל בשעת המבחן העדיף להיות בוועידת איפא"ק באמריקה במקום בחזית המלחמה מול האולפנים במודיעין. נתניהו מצא את עצמו כשר תקשורת במשרה מלאה, נכנס ויוצא מישיבות מרתוניות עם שר האוצר משה כחלון והיועץ המשפטי לממשלה, שפעם נוספת העניק לו תעודת הכשר מלאה סימני שאלה.

נתניהו רוצה מקסימום שליטה, במינימום נראות. את זה עשוי לספק לו איוב קרא בשפע, האיש שרק בפברואר האחרון לקח את המיקרופון ב"שבת תרבות" בבאר-שבע וחשף כי רובוטים מיוחדים צפויים לחסל בקרוב את נסראללה. חובבי מדע בדיוני יודעים שהבעיה עם רובוטים, להבדיל מבובות על חוט, היא הנטייה שלהם לפתח אישיות משל עצמם.

3. ואולי, בסוף, שוב פעם אנחנו בתקשורת מאוהבים בסיפורי הקונספירציה ולא רואים את השיקול הענייני שחבוי במקרה הזה. אנחנו לא רואים שנתניהו מפנים שהמסע של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ במזרח התיכון רחוק מלהסתיים, ולפנינו מהלך מדיני דרמטי.

בחודשים הקרובים יזדקק ראש הממשלה למי שכבר הפך זה מכבר לשליחו המדיני, צחי הנגבי, נקי מכל עיסוק אחר. לכן הוא הציע את התפקיד ללוין, וכשהאחרון סירב - פנה לאדם הבא ששומר לו אמונים ולא צפוי להשאיר במשרד הזה נזק כמו שהייתה יכולה להשאיר השרה מירי רגב.

דבר אחד בטוח: אם יבוא שלום, בתקשורת לא יחמיצו את הכבשים שהשר החדש צפוי לשחוט.