הותר לפרסום: המיליארדר מירילשוילי ובנו נחקרו בפרשת דרעי

מיכאל ויצחק מירילשוילי, בעלי ערוץ 20 הנחשבים למקורבים למפלגת ש"ס ולשר הפנים, נחקרו השבוע על קשריהם עמו ■ ההערכות הן כי בני המשפחה העבירו מאות אלפי שקלים כתרומות לעמותות המנוהלות בידי יפה דרעי

אנשי העסקים ובעלי ערוץ 20, המיליארדר מיכאל מירילשוילי ובנו יצחק מירילשוילי, נחקרו ביום שני האחרון בחשד לקשריהם עם שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) - כך הותר היום (ד') לפרסום.

על-פי החשד, השניים מצויים בקשר עם אריה דרעי במשך שנים, שבמהלכן העבירו סכומי כסף רבים למפלגת ש"ס ולשתי עמותות המנוהלות בידי יפה דרעי, רעייתו. דרעי חשוד בעבירות הלבנת הון, מירמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס.

מירילשוילי האב, בן 57, נולד בגיאורגיה. הוא נחשב לאיש עסקים מצליח הפועל בשורה של תחומים, בהם מדיה, אנרגיה, מים, נדל"ן ופיננסים. הוא בעל תואר ד"ר ברפואה, מקצוע שבו אינו עוסק כיום, ובן למשה מיכאל, שהיה תעשיין מצליח אף הוא. בשנות ה-90, לאחר קריסתה של ברית-המועצות, המשפחה נכנסה לעסקי ההימורים ברוסיה ושלחה זרועות למגוון תחומים נוספים. בעבר הוא ריצה 8 שנות מאסר ברוסיה בעקבות פרשיה הקשורה לחטיפתו של אביו, שכן זמן קצר לאחר שאביו נחטף ושוחרר ללא פגע, שניים מחוטפיו נמצאו ירויים. גם לאחר שחרורו טען מירלשווילי כי מדובר במזימה נגדו.

בנו יצחק נחשב למי שמוביל את הקו "המודרני" באימפריה הכלכלית ועוסק בעיקר בתחום ההיי-טק והמדיה. הבן הוא היזם מאחורי "פייסבוק הרוסית" - "Vkontakte", שנמכרה ביותר ממיליארד דולר. המשפחה מתגוררת כיום בהרצליה פיתוח, אולם נעה רבות על הקו שבין שתי המדינות.

דוגמה נוספת להשפעתו של הבן היא ברכישתו של ערוץ 20, הנמצא כיום בשליטת המשפחה. האב והבן פועלים בתחומים נרחבים נוספים בחברה הישראלית. בין היתר הם משקיעים בתחום הגז בישראל ביחד עם איש העסקים עופר נמרודי ותורמים לארגונים רבים, בהם זק"א, חב"ד והקרן למורשת הכותל המערבי.