ניודים בסלולר במאי: הוט מובייל חזרה להוביל, פרטנר ננטשת

פלאפון - היחידה מבין הוותיקות ששומרת על גיוס חיובי ■ גולן טלקום ממשיכה לאבד מנויים

התחרות בסלולר כבר מזמן שינתה את פניה, אך מי שחושב שהתחרות נבלמת, שיסתכל על נתוני הניודים של חודש מאי ויבין כיצד השחקנים ממשיכים להקיז דם.

לרוב הנתונים מראים כי רק מבצעים נקודתיים מביאים לקוחות, אבל ניתן לראות גם את ההפך - שלא תמיד מבצעים, אגרסיביים ככל שיהיו, מביאים לקוחות. כך למשל ניתן לראות בבירור שרמי לוי ממשיך לגייס לקוחות במגזר החרדי בזכות מבצע של שיחות והודעות בלבד ללא אינטרנט בשקלים בודדים. לעומת זאת, גולן טלקום, שנמצאת אף היא במבצע, ממשיכה לאבד מנויים.

מי שחזרה להוביל את השוק אחרי הפוגה של חודש שבו רמי לוי לקח את ההובלה, היא הוט מובייל שגייסה נטו 6,100 מנויים (מצטרפים חדשים מינוס נוטשים), ומיד אחריה רמי לוי, שממשיך בתנופת הגיוסים החרדים עם 4,700 מנויים נטו.

הוט מובייל נמצאת במבצע לרגל הגעתה ל-1.5 מיליון לקוחות (45 שקל לחודש לחבילת סלולר, ללא הגבלת גלישה), אך המבצע יצא בימים האחרונים של החודש שעבר, ולכן הייתה לו השפעה קטנה יחסית על נתוני הניודים. גם ללא המבצע הוט מובייל פשוט ממשיכה את המומנט החיובי של החבילה ללא הגבלת גלישה תמורת 49 שקל בחודש, שעושה את העבודה.

כבר כתבנו זאת בעבר, אך חשוב להדגיש זאת שוב: אחת הסיבות להצלחה של הוט מובייל היא בשל העובדה שהסכם איחוד הרשתות עם פרטנר מייצב אותה והופך אותה לחברה סלולרית מן המניין עם רשת עצמאית משלה.

במקום השלישי בגיוסים עומדת 019 מובייל (לשעבר טלזר), שהולכת וגדלה, וגם במאי היא מצרפת 2,160 מנויים חדשים נטו. 019 פוזלת לכלל השוק ולא רק למגזרים ייעודיים, והתוצאות מדברות בעד עצמן.

בקרב המפעילים הוותיקים, פלאפון ממשיכה לשמור על גיוס חיובי מינימלי של 1,320 מנויים וממשיכה באסטרטגיה שלה לגייס מנויים בהיקפים נרחבים תוך שימוש בערוצי הפצה מגוונים. פלאפון גייסה הכי הרבה מנויים בשוק, אך גם הנטישה אצלה בהתאם.

סלקום מתחילה לאמץ גישה יותר בררנית בכל הקשור לגיוסים המוניים, וכחברה הסלולרית הגדולה ביותר בשוק, היא כבר לא מתרגשת מאיבוד המנויים, שכן גם היא מבינה שאין טעם לשחק במשחק מי המגייסת הגדולה ביותר, כאשר מדובר במשחקי אקטיבציות של מנויים. לכן היא מסיימת את החודש עם 2,290 מנויים נוטשים.

פרטנרלעומתה, מאבדת הרבה יותר מנויים במאי, ומבין הוותיקות היא איבדה הכי הרבה-6,630 מנויים נטו - עדות להחלטה מודעת שלא לגייס לקוחות בכל מחיר. כאשר פרטנר גם כן מוכרת מתחת לקו באופן אגרסיבי חבילות סלולר מתחת ל-50 שקל בחודש, נשאלת השאלה האם ועד מתי היא תצטרך להמשיך ולהשתמש במותג 012 מובייל, שקשה לאמוד את תרומתו במצב כזה.

גולן טלקום כאמור ממשיכה לאבד מנויים, ונדמה כי ההשפעה שלה על השוק התמעטה. את החודש היא מסיימת עם גיוס שלילי של 4,650 מנויים.

ניודים בין חברות הסלולר במאי 2017
 ניודים בין חברות הסלולר במאי 2017