הון סיכון | פודקאסט

האזינו: "אנו רואים 1,500 סטארט-אפים בשנה - ומשקיעים ב-6"

01/01: טל מורגנשטרן, לייטספיד • טל מורגנשטרן, שותף בקרן ההון-סיכון הגלובלית Lightspeed Ventures הפעילה גם בישראל, בראיון מיוחד לפרק הראשון של "עוד פודקאסט" – תוכנית לסטארט-אפיסטים וליזמים בשיתוף "גלובס" ■ כיצד הוא מבצע השקעות, ומהם התחומים החמים בהון סיכון כיום?

טל מורגנשטרן מתארח ב"עוד פודקאסט" / צילום: מיכל זריהן אגמון
טל מורגנשטרן מתארח ב"עוד פודקאסט" / צילום: מיכל זריהן אגמון

"אנחנו רואים בישראל כמעט 1,500 הצעות מסטארט-אפים בשנה, ומשקיעים בסוף ב-5-7 חברות. יש שנים בהן אנו כמעט ולא מבצעים השקעות בכלל". כך אומר טל מורגנשטרן, שותף בקרן ההון-סיכון Lightspeed Ventures. מורגנשטרן הצטרף לאחרונה לקרן, אשר גייסה באחרונה 1.2 מיליארד דולר ואת פעילותה בישראל הובילו עד כה שני שותפים - יוני חפץ ודודו גוסרסקי.

מורגנשטרן דיבר בפרק הבכורה של "עוד פודקאסט" - תוכנית ליזמים בתחילת דרכם וכאלה המתעניינים ביזמות, בשיתוף "גלובס". להאזנה לפרק הראשון - לחצו כאן:

 לדברי מורגנשטרן, הוא מחלק את החברות בהן הוא משקיע לחברות מתחילות וחברות בוגרות יותר. "בחברות בוגרות עם מומנטום קיים, אנו בדרך-כלל מנתחים את המצב בהתבסס על המידע שיש בנמצא - מספר משתמשים, או לקוחות משלמים - כתלות במצב ובתחום הפעילות של החברה. לפי אלה, לרוב נחליט אם להשקיע או לא", הוא מסביר.

"אולם כשהחברה צעירה יותר, ואין בכלל מידע כמותי להתבסס עליו, אנו מתבססים על פרמטרים אחרים כמו השוק וכמובן הצוות", מפרט מורגנשטרן. "כך למשל, ארבעת הסטארט-אפים האחרונים בהם השקענו הגיעו אלינו עם מצגת בלבד - והכילו שילוב של הזדמנות שוק שאנחנו מחפשים, וצוות מתאים שמחזיק גם בכישרון טכני וגם באנשים שיודעים לעשות ביזנס".

- אתם מחפשים יזמים מנוסים? מתבססים על הרזומה?

 "בפועל, אנו נשקיע הרבה פעמים ביזמים שזה הסטארט-אפ הראשון שלהם, והרקורד שלהם הוא יחסית מוגבל. לפעמים אנחנו אפילו נתבסס על תפקיד פיקודי כלשהו בצבא וזה הכל. לפעמים יהיה להם ניסיון של 2-4 שנים בחברת סטארט-אפ אחת, וזה הכל. אנחנו באים ממקום של לקחת סיכון ולעבוד עם אנשים פחות מנוסים. תמיד אנחנו מהמרים על משהו".

ומהם התחומים שמורגנשטרן תופס כ"חמים" ביותר להשקעות הון-סיכון, ובהם כדאי לפעול? האזינו עכשיו לפודקאסט - וגלו .

יזמים בתחילת הדרך, משני עולם בפוטנציה? האזינו, השתתפו  

*** "עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

*** הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת RISE TLV. את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Splash Ventures (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).