ענף הקרוזים בפריחה: קצב גידול שנתי של 15% במכירות בישראל

עוד עולה מנתוני חברת Sabre כי יותר מ-50 אלף תאים משווקים מדי שנה, כשההערכות הן שבשנת 2018 מספר התאים שירכשו ישראלים לנופש על ספינות ברחבי העולם יגיע ל-80 אלף בשנה

ענף נופש השייט (קרוזים) בפריחה ורושם קצב גידול שנתי של 15% במכירות בישראל - כך חושפים נתוני ענקית התוכנה וסליקת כרטיסי הטיסה והתיירות העולמית Sabre.

עוד עולה מהנתונים כי יותר מ-50 אלף תאים משווקים מדי שנה, כשההערכות הן שבשנת 2018 מספר התאים שירכשו ישראלים לנופש על ספינות ברחבי העולם יגיע ל-80 אלף בשנה.

גיא כהן, מנכ"ל Sabre בישראל, התייחס לדרישה הגוברת למוצרי ההפלגות, שבמקביל אליה מתפתחת טכנולוגיה המאפשרת לבצע הזמנות אונליין.

לדבריו, "19 חברות שייט עיקריות פועלות בעולם, והן מייצגות יותר מ-90% מכלי השייט. מורכבות הזמנות הנופש באמצעות שייט, הכוללות טיסות ומלון ללילה שלפני או אחרי הקרוז, מובילה לכך שמחצית מההזמנות מבוצעות באמצעות סוכני נסיעות ישראלים (דרך הנציגים הרשמיים של חברות השייט בארץ), כששאר הנופשים מבצעים הזמנה ישירה באתרים גלובליים דוגמת אקספידיה ואתרים עולמיים המתמחים בשייט".

לדברי כהן, "הממצאים הללו מלמדים כי ענף האונליין בתחום השייט רחוק ממימוש, וכי באמצעות הנגשה נכונה ויצירת מגוון חדש של פלטפורמות אינטרנטיות שאינן קיימות כיום, ניתן להגדיל את השוק בכללותו באופן ניכר".

לפי נתוני סייברף, המחיר לנופש בהפלגה עומד בממוצע על 1,800 דולר לזוג לשייט של 7 ימים, לא כולל טיסות ושירותי קרקע, כשהיעדים המרכזיים כוללים את אגן הים התיכון, למשל עם הפלגות שיוצאות מברצלונה או מרחבי איטליה. יעדים אחרים כוללים את מדינות סקנדינביה והקאריביים.