חדש: כך ניתן לטעון אלחוטית רכבים חשמליים תוך כדי נסיעה

הצצה לטכנולוגיה החדשה שפותחה ע"י ענקית הטכנולוגיה קוואלקום, המכון הטכנולוגי הצרפתי ואדאקום ויצרנית הרכב רנו: מדובר בפיתוח חדשני המוטמע בכבישים ומאפשר, באמצעות שדה מגנטי חשמלי, לטעון את סוללות כלי הרכב החשמליים שנוסעים מעליו

חדשות הרכב, רנו , טעינה אלחוטית/ צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב, רנו , טעינה אלחוטית/ צילום: מתוך הוידאו

יכול להיות שכל ההשקעה של מרצדס, טסלה ושאר יצרניות הרכב המובילות בפיתוח סוללות נטענות עם כבל טעינה אורתודוקסי הנו לשווא, משום שעתיד טעינת הרכב החשמלי נמצא בכלל במקום אחר. כך לפחות יכול לעלות מתצוגת תכלית של טעינה חשמלית אלחוטית תוך כדי נסיעה, שבוצעה לאחרונה.

ענקית הטכנולוגיה קוואלקום, ביחד עם המכון הטכנולוגי הצרפתי, ואדאקום, ויצרנית הרכב רנו, הוכיחו כי העניין בהחלט אפשרי. לא רחוק מפריז הוקם מסלול מיוחד באורך של מאה מטרים המאפשר, באמצעות שדה מגנטי חשמלי, לטעון את כלי הרכב שנוסע מעליו. מיותר לציין כי לא כל כלי רכב חשמלי יכול להיטען באמצעות המתקן, וכי שתי מכוניות רנו קנגו החשמליות שהשתתפו בניסוי, הותאמו גם הן למערכת הכוללת.

בקוולאקום אומרים כי טכנולוגיה זו, שקיבלה את השם, די.אי.וי.סי, ראשי התיבות של טעינה דינמית חשמלית למכוניות, תביא סוף לבעיה הגדולה ביותר של כלי רכב חשמליים, טווח נסיעה. מתח הטעינה המושג באמצעות טכנולוגיה זו עומד על עשרים קילו-וואט, שזה קרוב מאוד ל-22 קילוואט המושגים באמצעות עמודי טעינה נפוצים כיום. את הטעינה האלחוטית ניתן לבצע עד למהירות של מאה קמ"ש.

מרנו נמסר כי הפרויקט המשותף הנו חלק מתוכנית פבריק, אשר ממומנת באופן חלקי על ידי האיחוד האירופי, ועיקרו לבדוק את ההיתכנות המעשית של טכנולוגיה זו. תכנית זו החלה בשנת 2014 ואמורה להסתיים בסוף שנה זו. היינו רוצים להראות קצת יותר אופטימיות, אבל עם השקעה נמוכה במיוחד של 9 מיליון אירו בפרויקט, יחד עם העובדה כי אף אחד מהגורמים המעורבים לא מוצא לנכון לציין עלויות להטמעת הטכנולוגיה בכבישים קיימים, נראה כי לפחות לעת עתה, אנחנו עדיין רחוקים מטעינת המכונית החשמלית שלנו תוך כדי נסיעה.