האזנה נעימה

ברוב פאר והדר, הודיע אפל על הדבר הגדול הבא מתוצרתה: ה-HomePod

הלוגו של אפל / צילום: רויטרס
הלוגו של אפל / צילום: רויטרס

זה קרה. ברוב פאר והדר, ועם הרבה צלצולים - על פי מיטב המסורת השיווקית של אפל, הודיעה החברה על הדבר הגדול הבא שלה, המוצר שישנה את העולם הפרטי שלנו כמו שאנחנו מכירים אותו, המהפכה החדשה בחיינו. והדבר הזה הוא... רמקול. וקוראים לו, איך לא: HomePod, כתזכורת למהפכה שחולל ה-iPod בעולם נגני המוזיקה בשנת 2001.

אוקיי, לא סתם רמקול, אלא רמקול חכם, אפילו חכם מאוד. הוא משלב בתוכו איכויות של השמעת סאונד יוצאות דופן מפוקחות על ידי מערכות בקרה אוטומטיות, עם יכולות קלט ואינטליגנציה מלאכותית שיהפכו אותו בסופו של דבר גם לעוזר אישי מתוחכם, בסגנון המכשירים הוותיקים יותר בקטגוריה הזו מבית היוצר של אמזון וגוגל.

לכשהוא יגיע לשוק, בדצמבר השנה, יעמדו מן הסתם רבבות אנשים בתורים ארוכים כדי לשלם על המכשיר החדש 349 דולר, הרבה יותר ממה שהם מוכנים לשלם על המתחרים שלו - ה-Echo של אמזון, שעולה 180 דולר וה-Google Home, שעולה 109 דולר. יהיה לו עיצוב אלגנטי ונקי, הוא יימכר בשני צבעים בלבד - אפור ולבן ולפי דבריו של פיל שילר, מנהל השיווק של אפל שהציג את המוצר החדש אתמול, הרמקול הזה "ישגע את הבית".

הוא יעשה זאת באמצעות מעבד ליבה מתוחכם שיפעיל מערכת ממוחשבת בתוך הרמקול, שתאפשר את חיבורו לענן כדי לספק לבעליו את המוזיקה שהם אוהבים בדיוק כפי שצריך לצרוך אותה. הווליום של הרמקול יתכוונן אוטומטית בהתאם לגודל החדר בו הוא יוצב.

אבל כאמור, ה-HomePod לא רק ישמיע מוזיקה נפלאה. הוא גם יאזין לנו ולרצונותינו. באמצעות שישה מיקרופונים רגישים ביותר ובשליטתה של מערכת מיחשוב מהירה ומתוחכמת, יאזין הרמקול לפקודות בעליו ויפעל בהתאם. "היי סירי", אנחנו נפנה אליו בחיבה, והוא יבין ויתחיל לעבוד.

החל מאותו שלב נוכל לפנות אליו עם שאלות ובקשות לעזרה. הרמקול יספק לנו חדשות, דיווחי תנועה ותחזית מזג האוויר, תוצאות של משחקים ותחרויות ספורט, נתוני מניות ועוד. ניתן יהיה גם להכתיב לו הודעות טקסט למשלוח אל אנשי הקשר שלנו (שיסתנכרנו אליו מתוך האייפון שיהיה מונח בכיסנו) ונוכל כמובן לשמוע את תשובותיהם. הרמקול החכם יעקוב אחרי לוחות הזמנים העמוסים של בעליו ויספק להם תזכורות בהתאם.

ועוד דבר חשוב: המכשיר גם יתממשק עם מערכות הבית החכם השונות שאפל כבר השתלבה בהם באמצעות תוכנת הבקרה HomeKit מבית היוצר שלה. כך נוצר מצב שהרמקול החדש לא רק משמיע מוזיקה נפלאה ועוזר לנו במטלות שונות, הוא גם שולט במיזוג האוויר בבית, בתאורה, בתריסים ובמערכת ההשקיה המטפחת את החצר המפנקת של בעליו.

היי, סירי

דרך אגב, ה-HomePod לא יאזין לנו לפני הפנייה החברית הזו, "היי סירי", וזאת על מנת לשמור על פרטיותנו. לפני שאמרנו את מילות הקסם, נוכל להסתובב בביתנו בחופשיות ולעשות ככל העולה על רוחנו מבלי לחשוש שכל צליל או מילה הנשמעים בבית מועברים מיידית לענן ומפוענחים שם מיידית. התקשורת הזו ובעיקר התוכן שלה יעברו הצפנה עמוקה, כך שאי אפשר יהיה לעקוב אחרי הבקשות השונות של בעלי המכשיר, מה הם חיפשו, איזה מידע צרכו ומתי.

לא צריך להיות גאון גדול כדי לנחש, שרבים מטובי ההאקרים בעולם, גם אלה בעלי הכוונות הטובות וגם אלה הרעים שבהם, יתחילו ממש בקרוב לעבוד בחריצות על פיצוח הגישה ל-HomePod, כך שניתן יהיה להאזין בכל זמן נתון למתרחש בחלל שמסביבו וגם להפעיל באמצעותו מכשירים שונים הנתונים לשליטתו.

האם החברה הראשונה בעולם שתבשר על פירצה חמורה בהגנת ה-HomePod תהיה ענקית אבטחת מידע ישראלית? האם הסטארט-אפ הראשון שאפל תקנה בתחום הגנת הסייבר על האקו-סיסטם של ה-HomePod יהיה מתוצרת תל-אביב?

כמו שאמרנו כבר בתחילת הדברים, ה-HomePod הוא לא הרמקול החכם הראשון בשוק וגם לא העוזר האישי הראשון שחדר לבית המודרני. הוא ייכנס לשוק פעיל ותוסס ויש לומר שהמוצרים המתחרים הקיימים בו עובדים לא רע יחסית למגבלות הטכנולוגיה כיום. אבל ניתן להניח שקברניטי אפל רוצים לעשות עם הרמקול החדש שלהם מה שעשה ה-iPod עם חדירתו לעולם המוזיקה (גם אז הוא היה רחוק מלהיות נגן המוזיקה הראשון בעולם): מהפכה, שינוי בהרגלי צריכה ובסיס לאקו-סיסטם שלם, שקם בעקבותיו.

אם תחשבו על מה שקרה בעולם מאז שה-iPod הניח את הבסיס ל-iPhone ושניהם ביחד ביססו את iTunes לספריית המוזיקה הגדולה בעולם, שלא לדבר על עולם האפליקציות הענק שהתפתח קצת אחרי, ניתן רק לשער לאן הרמקול החדש של אפל יכול לקחת את כולנו. האזנה נעימה.