עיצומים ברשות הכיבוי: לא מאשרים היתרי בנייה או טפסי 4

הקבלנים לחוצים - חוששים מעיכובים במסירת דירות לרוכשים ■ יו"ר ועד העובדים ברשות: "אנחנו בסכסוך עבודה, נכון לעכשיו העיצומים הם עד הודעה חדשה"

אתר בניה / צילום: תמר מצפי
אתר בניה / צילום: תמר מצפי

ועד העובדים ברשות הכיבוי בעיצומים ואינו מנפיק אישורים להיתרי בנייה וטפסי אכלוס (טפסי 4) לקבלנים. בהנהלת רשות הכיבוי מנסים למצוא פתרונות חלופיים - והקבלנים לחוצים וחוששים מעיכובים במסירת דירות לרוכשים.

"מאז יום ראשון אנחנו בעיצומים", כך מסביר אבי אנקורי יו"ר ועד העובדים ברשות הכבאות, "יש עיכוב בהנפקת האישורים. אנחנו בסכסוך עבודה והתחלנו בצעדים ארגוניים וזה חלק מזה. בימים הקרובים נהיה חכמים יותר, אבל נכון לעכשיו העיצומים הם עד הודעה חדשה".

בינתיים ברשות הכבאות מנסים להתמודד עם המצב, ופרסמו לקבלנים מספרי טלפון במחוזות השונים באמצעותם יוכלו להתגבר על העיצומים ולפנות לקבלת טיפול.

"לאור העיצומים בהם נוקט ועד הכבאים בימים אלה, אנו מבקשים להקל על ציבור הפונים ולאפשר מענה הולם למתן פתרונות מקצועיים בתחום היתרי הבנייה ורישוי עסקים", כך נכתב בדף המידע שעבר לקבלנים בו מספרי הטלפון לסיוע. עם זאת, גורמים בענף הסבירו היום ל"גלובס" כי אם העיצומים יימשכו, הסבירות שהפתרון הזמני הזה יוכל לעבוד לאורך זמן נמוכה, ובנציבות הכיבוי לא יעמדו בעומס הפניות.

כאמור, הקבלנים לחוצים מהאפשרות שהמצב יימשך ולטענתם אם העיצומים יימשכו טפסי 4 רבים יתעכבו כך שרוכשים לא יוכלו לקבל את הדירות שרכשו. מנכ"ל ההתאחדות בוני הארץ עו"ד אליאב בן שמעון, אמר היום: "מדובר בשביתה שנייה בשנים האחרונות, שכן ב-2015 התקיימה שביתה של הנדסאי אש לתקופה של חודש וחצי, שגרמה לעיכובי התחלת בנייה של אלפי דירות בשל הקפאת מתן היתרי בנייה. אני חושש מאיחורים במסירת דירות לרוכשים, והשתת עלויות על יזמים, עקב הפיגורים".