1.6 מיליון נוסעים בחודש מאי: התנועה בנתב"ג ממשיכה לגדול

אל-על רשמה ירידה של 6% בתנועת הנוסעים לעומת מאי 2016 ■ היקף פעילות וויזאייר גדל ב-54% לעומת השנה שעברה ■ טורקיה (לטיסות המשך), ארה"ב ורוסיה בראש טבלת היעדים הפופולריים

מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'
מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'

חודש מאי בנתב"ג ממשיך לשקף את מגמת הגידול בנוסעים: תנועת הנוסעים הגיעה לכמעט 1.6 מיליון נוסעים - גידול של כ-9% לעומת מאי 2016. תנועת הנוסעים במצטבר מתחילת השנה ועד כה עמדה על 6.86 מיליון נוסעים - גידול של 17% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. חודש אפריל, במהלכו נערך חג הפסח, היווה עד כה את השיא של השנה בהיבט תנועת הנוסעים, במהלכו עמדה תנועת הנוסעים על כ-1.74 מיליון נוסעים - מספר ששיקף גידול של 26% ביחס לחודש אפריל 2016.

חברת התעופה אל-על, שכיכבה בראש הטבלה בהיבט תנועת הנוסעים, רשמה ירידה של 6% לעומת מאי 2016. בחודש שעבר טסו עימה 480 אלף נוסעים.

טורקיש איירליינס מדורגת שנייה - רשמה גידול של 9% לעומת מאי שעבר, כשתנועת הנוסעים דרכה עמדה על 88 אלף נוסעים, בעיקר לאור התנועה בטיסות המשך מאיסטנבול ליעדים שונים בעולם.

אחריה מדורגת חברת הלואו קוסט הבריטית איזי ג'ט עם 69 אלף נוסעים; ואירופלוט, שמיקמה את עצמה גבוה בסולם החברות של הישראלים - גם כן הודות לטיסות המשך ליעדים שונים בעולם (בעיקר במזרח הרחוק). דרך החברה הרוסית טסו במאי האחרון כ-68 אלף נוסעים.

חברות שרשמו גידול מרשים בפעילותן בחודש מאי לעומת מאי שעבר היו פגסוס הטורקית; וויזאייר, שהיקף פעילותה גדל ב-54%; ישראייר, שהיקף פעילותה גדל ב-37% ביחס למאי שעבר; ויונייטד איירליינס, שמספר הנוסעים דרכה גדל ב-22%.

מיקומן של טורקיש איירליינס ואירופלוט ברביעייה הפותחת מלמד על אימוץ הרגלים של טיסות המשך ליעדים שונים בעולם (טורקיש, למשל, בטיסות לארה"ב ואירופלוט בטיסות ליעדים במזרח הרחוק). מתחילת השנה רשמה ישראייר גידול של 87% בפעילותה עם היקף נוסעים של כ-179 אלף נוסעים. חברת ארקיע רשמה לעצמה גידול של 19% עם כ-144 אלף נוסעים מתחילת השנה.

מבט על התפלגות היעדים מצביע על אימוץ הרגלי הטיסות דרך יעדי ביניים: טורקיה היא היעד המוביל ברשימה, הן בחודש מאי והן במצטבר מתחילת השנה, כאמור בעיקר לשם המשך ליעדים אחרים ממנה. אחריה ארה"ב - יעד שמככב מאז ומתמיד כאהוב על-ידי הנוסעים הישראלים; וכן גרמניה ורוסיה - שוב, בעיקר לצורך עצירה לפני טיסת המשך.

יעדים שרשמו גידול של יותר מ-50% לעומת מאי שעבר כוללים את קפריסין - בין היתר לאור הפעלת טיסות לקפריסין הצפונית; וסרביה - לאור הפעלת טיסות ישירות לבלגרד. יעדים נוספים הם לטביה ופורטוגל - גם כן כנגזרת של טיסות ישירות אל היעד.