בנק לאומי מוכר את הסניף המרכזי - ירשום רווח של 260 מ' ש'

הבנק מדווח כי ימשיך לשכור את המבנה לשלוש שנים נוספות ■ ירשום רווח של 260 מיליון שקל על העסקה ■ במקום תב"ע מאושרת לכ-30 אלף מ"ר לתעסוקה ומגורים

רקפת רוסק עמינח בנק לאומי / צלם: בלומברג
רקפת רוסק עמינח בנק לאומי / צלם: בלומברג

בנק לאומי דיווח היום (ד') בצהריים כי הגיע להסכמה עם אקרו נדל"ן וקנדה ישראל, לפיה ימכור תמורת 277 מיליון שקל (לא כולל מע"מ) את הסניף המרכזי שלו בתל-אביב, בצומת הרחובות הרצל ויהודה הלוי. כתוצאה מהמכירה ירשום הבנק רווח של 260 מיליון שקל לפני מס.

הבנק ימשיך לשכור את המבנה למשך 3 שנים נוספות (עד דצמבר 2020), בהן יפעיל את הסניף וייערך להעברתו.

בנק לאומי מיישם מזה זמן מדיניות של העברת פעילות לתחום הדיגיטל, מה שמייתר את מיקום הסניפים. כמו כן, לאומי, כמו כל הבנקים בישראל, פועל להעביר סניפים מהמרכז לפריפריה.

בעיריית תל-אביב הביעו לאחרונה דאגה ממהלכי התייעלות אלה של הבנקים. המשנה לראש עיריית תל-אביב, ארנון גלעדי, אף שלח מכתב לחדוה בר, המפקחת על הבנקים, בעקבות הקלות חשבונאיות שהיא מתכוונת תעניק לבנקים שיתייעלו בתחום הנדל"ן ויוציאו את המטות שלהם החוצה ממרכז הארץ, בעיקר מתל-אביב. 

בשנתיים האחרונות בלבד נסגרו 27 סניפי בנקים בתל-אביב. בסה"כ ירדה מצבת הסניפים ב-12% תוך שנתיים (לעומת ירידה של אחוזים בודדים בתקופה זו בכל הארץ), וישנם כיום 156 סניפי בנקים בתל-אביב, המהווים כ-13% מסך סניפי הבנקים בישראל.

קנדה ישראל שבבעלות אסף טוכמייר וברק רוזן המחזיקים בכ-36.5% ממניות החברה כל אחד, סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 12 מיליון שקל על הכנסות של 30.6 מיליון שקל. לחברה הון עצמי של 454 מיליון שקל. את שנת 2016 כולה סיימה החברה עם רווח נקי של מעל 100 מיליון שקל.

אקרו נדל"ן היא חברה פרטית שנמצאת בבעלות צחי ארבוב, אילן קפון וזיו יעקובי. 

בניין הסניף המרכזי של הבנק ממוקם על מגרש בשטח 1.6 דונם בשטח בנוי של כ-7,500 מ"ר המשמשים למשרדים וסניף בנק. ל"גלובס" נודע כי בכוונת הרוכשים לקדם תוכנית חדשה על השטח, להרוס את הבניין הנוכחי ולבנות מגדל משרדים ומגורים במקומו. במקום תב"ע מאושרת לכ-30 אלף מ"ר לתעסוקה ומגורים.

לקנדה ישראל מדובר בעס'ה שלישית עם בנק לאומי בשנה וחצי האחרונות. קודם לכן רכשה החברה את רחוב אחד העם 13 ת"א - בניין שבשטח של 7,000 מ"ר ב-77 מיליון שקל וכן רכשה את בניין בנק לאומי בשיכון ל' בתל אביב ב-20 מיליון שקל ובסה"כ מדובר בעסקאות של כ-400 מיליון שקל של החברה עם בנק לאומי בשנה וחצי האחרונות.

קנדה ישראל נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-800 מיליון שקל.