מה מפריע לטיבי?

מדוע ערביי ישראל לא מצטרפים לכוחות המשטרה - ורק מתלוננים עליה?

משטרה מתייחסת אל ערביי ישראל כאילו היו אויבים" - התלונן אחמד טיבי בהקשר של העימות בין הציבור הערבי לבין המשטרה. על כך יש לומר שני דברים: האחד - חלקים בציבור הערבי בישראל הם אכן אויבים, הם מתגאים בכך בריש-גלי ומתחרים ביניהם מי יגדיל לעשות בשנאתו לישראל. האם מדובר ברוב הערבים? גם אם יש ערבים הרואים את ישראל באופן אחר, קולם לא נשמע מספיק - ושתיקה בנסיבות אלה יכולה להתפרש כהסכמה עם הקיצוניות.

האמת ההפוכה

האמת הפוכה, כמובן. ערביי ישראל, חלקם, הם אלה המתייחסים אל השוטרים כאל אויבים. טיבי לא רואה את זה? לא שומע? האם המשטרה יכולה לפעול ביישוב ערבי כמו ביהודי (עיין כפר קאסם)? האם הערבים ישתפו איתה פעולה כמו היהודים? ברור שלא. אבל זה לא מפריע לטיבי וברכה ושכמותם לבוא בטענות על כך שהמשטרה לא עושה מספיק כדי לעצור את הפשיעה ביישובים הערביים.

מי צריך לעזור?

מי צריך לעזור לערבים? - היהודים, כמובן. כי להם, אומרים טיבי ובני מינו, יש את הכלים להילחם בפשיעה. ומה עם הערבים? הם לא צריכים לסייע במשימה הזאת?

בשעתו הייתה מכת גניבות ביישובים יהודיים, התושבים לא התבכיינו, אלא בכוחות עצמם הקימו משמר אזרחי ונקטו פעולות כדי להגן על עצמם.

מה עושים הערבים? מתלוננים. באים בטענות. טיבי למשל - מה עשית בחייך למען הערבים חוץ מלתקוף ולבוא בטענות? מה בנית? מה יזמת? 

מה ממליץ טיבי?

האם טיבי מוכן להמליץ לערבים להצטרף למשטרה כדי לעזור - לא לנו, לעצמם!!! לא, הוא לא מוכן. למה? כי, אתם יודעים, כיבוש וכו'. כן, אבל מדובר בלעזור לעצמכם, לא ל"כיבוש". לא משנה, טיבי לא חושב שערבים צריכים לעזור לגורם ישראלי.

ההבדל בין המשטרה והכנסת

אם למשטרה אסור להצטרף - אז למה לכנסת מותר? למה זה יותר בסדר מאשר לשתף פעולה עם כוחות הביטחון כדי לעזור לכם? כי, משיבים הטיבים, בכנסת אנחנו יכולים להשפיע. באמת? הרי במשטרה אתם יכולים להשפיע על המאבק בפשיעה בכפריכם, לא? אז אולי זה משום שבכנסת אתם מקבלים מכונית חינם, דמי הוצאות ושכר גבוה ושאר הטבות המאפשרות לכם להתלונן בתנאים נוחים?

בגללם. לא בגללנו

האמת הבסיסית נורא פשוטה ונורא קשה: מאז קום המדינה, ואף לפני כן, אנחנו רואים שהערבים מתקשים, ואולי אינם מסוגלים, לעשות, גם לא למען עצמם. בגלל זה אי-אפשר לעשות איתם שלום. בגללם, בגלל המנטליות - לא בגללנו.