512 משקיעים מכרו דירות בגלל חוק מס דירה שלישית

גובה המענק הממוצע של הדירות שנמכרו בגלל החוק החדש עומד על כ-38 אלף שקל לדירה, לאחר שמס השבח מקוזז ממענק של עד 85 אלף שקל

מהו חוק מס דירה שלישית ואיך תדעו כמה ומתי לשלם/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מהו חוק מס דירה שלישית ואיך תדעו כמה ומתי לשלם/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

למרות אי הוודאות בכל הנוגע למס דירה שלישית, מספר המשקיעים שמוכר את הדירות להשקעה ומקווה לקבל את המענק ממשיך לעלות. על פי נתוני רשות המסים, נכון להיום מדובר ב-512 דירות שנמכרו על ידי משקיעים שביקשו לנצל את המענק מתוקף חוק דירה שלישית.

באמצע מארס האחרון עמד מספר הדירות שמכרו משקיעים בעקבות החוק על כ-200 בלבד. כלומר, למרות אי הוודאות והתמהמהות בג"ץ בקבלת ההחלטה הנוגעת לעתיד מס דירה שלישית - יש מי שמחליט למכור את הדירה בכל זאת.

עוד על פי נתוני רשות המסים, גובה המענק הממוצע של הדירות שנמכרו בגלל החוק החדש עומד על כ-38 אלף שקל לדירה. נזכיר כי החוק מאפשר קבלת מענק עד תקרה של 85 אלף שקל. המענק מקוזז למעשה מתשלום מס השבח של המוכר כדי לדרבן אותו למכור את הדירה להשקעה.

בנושא המענק טרם התקבלה החלטה מה יקרה במידה ובג"ץ יחליט על ביטול החוק, והאם במקרה שכזה מוכרי דירות שעשו כן לפני הביטול, עדיין יהיו זכאים לסכום שהובטח להם. העובדה שלמרות אי הוודאות מאות משקיעים החליטו למכור את הדירות בכל זאת עשויה להעיד על הנחה שהחוק לא יבוטל.

נכון להיום, חוק מס דירה שלישית נמצא בידי שופטי בג"ץ שאמורים לקבל החלטה מה יעלה בגורלו. בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" כי לקראת מועד הדיווח והתשלום הקרובים לרשות המסים הוגשה בקשה לבית המשפט לדחות את המועד שנקבע על פי חוק לסוף יוני הנוכחי. ביום חמישי השיב בית המשפט לבקשה וקבע כי על המדינה להשיב לבקשת הדחייה בתוך שבוע ימים.