העסקים הקטנים הקימו לשכת תיאום: "יש לנו הרבה כוח ביחד"

לטענתם, הכוונה לפטור עסקים מתשלום דמי טיפול לארגונים היציגים תפגע בייצוגם מול הרשויות

ערן סיב. "אנחנו הרוב" / צילום: יגאל עמר
ערן סיב. "אנחנו הרוב" / צילום: יגאל עמר

הארגונים היציגים של העסקים הקטנים במשק החליטו על הקמת לשכת תיאום משלהם, שתטפל באופן ממוקד בבעיות ובקשיים המאפיינים את פעילותם. בלשכת התיאום החדשה יהיו חברים קבלני השיפוצים, המנעולנים, מעצבי השיער, קבלני מיזוג האוויר ועוד, ובכוונתה לפעול מול רשויות המדינה כדי להקל את נטל הרגולציה ולהוביל למהלכים שייטיבו עימם.

ההחלטה על הקמת לשכת התיאום החדשה התקבלה לפני כיומיים, בישיבה שקיימו ראשי הארגונים. בישיבה השתתף גם נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, יוסי אלקובי, אך הוא לא צירף את ארגונו ליוזמה זו.

הרקע להקמת הלשכה הוא המחלוקת סביב הדיונים המתקיימים בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת על הפטור שיקבלו עסקים מתשלום דמי טיפול לארגונים היציגים שלהם. לטענת הארגונים הקטנים, פטור כזה יוביל לקריסתם ויפגע בייצוגם של העסקים הקטנים מול רשויות המדינה. על פי פשרה שמנסה לקדם נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, שרגא ברוש, עסק שמעסיק מעל 5 עובדים יהיה חייב לשלם דמי טיפול ארגוניים לארגון היציג שאליו הוא משתייך.

יו"ר ארגון קבלני השיפוצים, ערן סיב, הוא מיוזמי הקמת הלשכה החדשה. בשיחה עם "גלובס" הוא אמר כי "יש לנו הרבה מאוד כוח ביחד ואי אפשר להתעלם ממנו. הגיעה העת שיקום גוף שיהווה ארגון-גג שתפקידו לשמור על קיומם של העסקים הקטנים. אנחנו הרוב בתעשייה".

לדברי סיב, מלבד המאבק הקשור לדמי הטיפול הארגוניים, הלשכה החדשה תפעל לצמצום הביורוקרטיה מול הרשויות.