כאוס בנתב"ג: נהגי המוניות מחו על ההוזלה ולא אספו נוסעים

בהתאם להנחיות רש"ת, נהגי המוניות בנתב"ג יוכלו להציע לנוסעים הנחה של 12% ■ עשרות נהגי מוניות הפגינו אמש נגד ההוזלה וחסמו את היציאה מנמל התעופה: "פוגעים לנו בפרנסה. מונית זה שירות שעליו צריך לשלם יותר"

שוב מחאה בנתב"ג: עשרות נהגי מוניות הפגינו אמש (א') בנמל התעופה בן-גוריון נגד הכוונה להוזיל את הנסיעה מהשדה. זאת, אחרי שאתמול בבוקר הודיעה רשות שדות התעופה על מודל הנחה חדש, שבמסגרתו נהגים יוכלו להציע לנוסעים הנחה בשיעור של 12% ממחיר המחירון הקבוע בחוק. אותם נהגים יקבלו פטור מתשלום של 5.80 שקלים לרשות וכן מתשלום דמי זיכיון לרשות על סך 5 שקלים.

ישראל שימונוב, נהג מוניות של חברת "הדר", סיפר על הסיבות לכך שרבים מהנהגים מתנגדים להנהגת ההנחה החדשה. "אם יורידו לנו בסולר, בטיפולים היקרים, בביטוחים שאנחנו משלמים, בהשכרת מספר מונית, בקניית הרכב - אז אין בעיה להוריד את המחיר של הנסיעות. אבל זה ניסיון לפגוע בפרנסה שלנו ותו לו. הרווח שלנו בנסיעה זה בין 20%-25%. עכשיו כשמורידים לנו 12% מהמחיר, זה יוריד 4,000 שקל בחודש מהשכר שלי", אמר בעצב.

"אני בדיכאון עמוק", הוסיף שימונוב. "יש לי 4 ילדים, יש לי לשלם משכנתא והתחייבות על הרכב, וזה לא מעניין אף אחד. רשות שדות התעופה באה ופוגעת בחלשים. אם הם רוצים להטיב עם הצרכנים, שיורידו במחירים בבתי הקפה שלהם ובדיוטי פרי ובכל החניונים שמשלמים 80 שקל ליום - למה לפגוע בחלשים?".

"עד שלא נקבל את מבוקשנו, אנחנו לא מתכוונים לקחת נסיעות", הבהיר שימונוב. "שהרשות תספק אוטובוסים ורכבות, שתהיה לאנשים גישה לכל מקום בארץ. מונית זה אקסטרה, זה שירות שעליו צריך לשלם יותר".

נוסעים רבים ששבו אמש לישראל ונתקלו במחאת נהגי המוניות בנתב"ג, הצליחו לצאת מהשדה בעזרת אוטובוסים מיוחדים בחינם שסידרה להם רשות שדות התעופה. אחת מהן הייתה מיכל, ששבה מחופשה בקפריסין. "הייתי בחופשה, והיה ממש כיף", סיפרה, "אבל במקום לסיים אותה בטעם טוב, אני מסיימת אותה בהתרוצצויות ובנסיעות מיותרות". היא הוסיפה כי "למרות ההפגנה, אחד מנהגי המוניות שאל אותי לאן אני צריכה וחשב להרוויח בכל זאת, אבל בסוף היעד שלי לא השתלם לו".

אביתר, שישב לצדה באוטובוס, סיפר: "אני חושב שנהגי המוניות מגזימים במחירים שהם לוקחים, וזה לא ראוי. ההפגנה הזאת עכשיו זה ממש הישראלי המכוער. ככה נראית המדינה שלנו - תיירים באים, וזה מה שהם רואים".