עלות שכר מנכ"ל פוקס הראל ויזל תעלה למעל 5 מיליון ש' בשנה

זאת בזכות חבילת מניות בהיקף של 1.4 מיליון שקל ■ דירקטוריון פוקס: "התגמול ההוני מותנה ביעדי ביצוע"

הראל ויזל / צילום: איל יצהר
הראל ויזל / צילום: איל יצהר

בעלי מניות חברת האופנה פוקס  יתבקשו בשבוע הבא לאשר את מדיניות התגמול של החברה, לצד עדכוני והתאמת התגמולים לחברי משפחות ויזל ופוקס - בעלי השליטה, ובראשם המנכ"ל הראל ויזל, שעלות העסקתו צפויה לעמוד ב-2017 על יותר מ-5 מיליון שקל - גבוה ב-38% מזו של 2016 שעמדה על 3.7 מיליון שקל, וזאת בזכות חבילת מניות בהיקף של 1.4 מיליון שקל.

בדירקטוריון פוקס מציינים בין היתר בעניין התגמול ההוני לויזל כי הוא "מהווה תמריץ חיובי נוסף לטווח ארוך... ונועד להוסיף ולתמרץ", וכן כי "הוא מותנה ביעדי ביצוע".

בסך-הכול מתכננים בפוקס להקצות לויזל כ-135 אלף יחידות מניה חסומות (RSU) הניתנות למימוש למניות רגילות ומהוות כ-1% מהונה.

עוד מציינים בעניינו של ויזל כי הוא מכהן כמנכ"ל פוקס כבר כ-22 שנים, וכי הוא "מהווה גורם משמעותי בהתוויית האסטרטגיה של החברה, הוצאתה אל הפועל וכניסת החברה לשווקים חדשים תוך ניצול הזדמנויות עסקיות בישראל ובחו"ל", וכי הוא "איש מפתח בקבוצה בשל כישוריו העסקיים והניהוליים".

העלאה גם לחתן של היו"ר?

פוקס, שנמצאת בשליטתם של משפחת ויזל ואברהם פוקס, מציעה שלל מותגי אופנה בישראל, שמלבד המותג פוקס כוללים גם את אמריקן איגל, מנגו, The Children's Place ועוד. נוסף על כך, היא פועלת בתחום כלי הבית באמצעות פוקס הום, ומציעה מוצרי טיפוח באמצעות החזקה של 50% בחברת ללין. פוקס מפעילה ישירות יותר מ-320 חנויות ומשווקת ומוכרת חלק ממוצריה בחו"ל.

עוד על הפרק במשפחת ויזל, בעלי המניות יתבקשו לאשר העלאה של 4% בשכרו החודשי של אסף ויזל, אחיו של הראל ויזל המכהן כמנכ"ל פוקס ישראל, ל-70 אלף שקל, במקום 67 אלף שקל היום.

כן יעמדו להצבעה תנאי העסקת תומר צ'פניק, חתנו של הראל ויזל, שצפוי לכהן כסמנכ"ל מכירות רשת חנויות נייק בקנדה, תמורת שכר חודשי של 30 אלף שקל, ליסינג לרכב של עד 4,000 שקל בחודש, השתתפות בדמי שכירות של עד 8,500 שקל בחודש ומענק של עד 3 משכורות - בכפוף לתוצאות.

פוקס עדכנה בחודש אפריל על פתיחת רשת חנויות למוצרי נייק בקנדה, לאחר שחתמה על הסכם מול החברה הקנדית של נייק, שהעניקה לה רישיון להקמת רשת החנויות שתציע פריטי הנעלה, ביגוד ואביזרי ספורט.

מצידה של משפחת פוקס מבקשים בחברה לאשר העלאה של 11% בשכרו החודשי של החתן של היו"ר אברהם פוקס - אלעד ורד, משנה למנכ"ל רכש ולוגיסטיקה, ל-75 אלף שקל, במקום 67 אלף שקל היום; ולאשר את תנאי העסקת בתו של אברהם פוקס, מיכל פוקס-ריבקינד, בתפקידה כמנכ"לית פעילות The Children's Place, בעלות שנתית של כ-1.2 מיליון שקל.

בנוסף מבקשים בפוקס לעדכן את שכרו החודשי של סמנכ"ל הכספים, שחר רניה, ל-55 אלף שקל, ושל סמנכ"לית הנדל"ן, נועה לנדאו, ל-35 אלף שקל.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה צמצמה פוקס את הפסדיה ב-9% ל-18 מיליון שקל, אחרי צמצום של יותר מ-50% בהפסדיה התפעוליים, שעמדו על כ-8 מיליון שקל, כשהמכירות הרבעוניות צמחו ב-13% ל-350 מיליון שקל.