קבוצת פוקס תפתח בקנדה רשת חנויות למוצרי נייקי

זאת בהשקעה ראשונית של 15 מיליון שקל ■ לפי ההסכם בין הצדדים, שתקף ל-7 שנים, פוקס תייסד חברה קנדית בבעלות מלאה בשם "Canco", שתפעיל את רשת החנויות במדינה

נייקי. "מכובד מאוד שפוקס מנצחת חברות קנדיות במגרש שלהן" / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
נייקי. "מכובד מאוד שפוקס מנצחת חברות קנדיות במגרש שלהן" / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת פוקס דיווחה הבוקר (א') לבורסה כי בסוף השבוע האחרון נחתם הסכם בין החברה-הבת שלה ריטיילורס לבין החברה הקנדית של נייקי, לפיו ענקית הלבשת הספורט נייקי העניקה לחברה רישיון להקמת רשת חנויות בקנדה לממכר פריטי הנעלה, ביגוד ואביזרי ספורט.

תוקף ההסכם הוא ל-7 שנים, ולפיו פוקס תייסד חברה קנדית בבעלות מלאה בשם "Canco", אשר תפעיל את רשת החנויות במדינה. מועדי פתיחת החנויות יהיו בהתאם לתוכנית העסקית המוסכמת.

עוד דווח כי פוקס תממן את ההשקעה הכרוכה ככל שיידרש, כאשר עלות ההשקעה הצפויה בעסקה במהלך 3 שנות הרישיון הראשונות מוערכת בכ-15 מיליון שקל.

חברת נייקי נוסדה ב-1964. היא המעצבת, המשווקת והמפיצה המובילה בעולם של הנעלה, הלבשה, ציוד ואביזרי ספורט למגוון רחב של פעילויות ספורט וכושר. נייקי נסחרת בבורסת הנאסד"ק, ושוויה הנוכחי מוערך ב-93.8 מיליארד דולר.

צעד גדול לויזל

90% מריטיילורס מוחזקים על-ידי הראל ויזל, ו-10% נוספים מוחזקים בידי דובי שניידמן. פוקס נכנסה לתחום אופנת הספורט בנובמבר 2014, כאשר קיבלה זיכיון (לא בלעדי) להקמת רשת חנויות של נייקי התקף ל-7 שנים. היא מחזיקה כיום בכ-20 חנויות בישראל. בשנת 2016 הניבה פעילות נייקי מכירות בסך של כ-110 אלף שקל, בהשוואה לכ-65 אלף שקל בשנה הקודמת.

ההסכם החדש הוא צעד משמעותי עבור ויזל, אשר לראשונה יחזיק בזיכיון למותג בינלאומי מחוץ לישראל, והוא מהווה מימוש של האסטרטגיה של הקבוצה להרחיב את הפעילות בחו"ל. הצעד מצביע הן על הקשרים הטובים של פוקס עם נייקי בישראל ושביעות-רצון מפעילותה בארץ, והן על הקשרים שיש לויזל מחוץ לישראל.

פוקס פועלת כיום בשוק הבינלאומי ושואפת ככל שניתן להגדיל את פריסת רשת החנויות תחת השם פוקס בפעילות האופנה בחו"ל.

סטיבן וולפסון, מייסד ומנהל המכון הישראלי לזכיינות, מסר כי "חברה כמו נייקי מקפידה מאוד על השותפים שלה, ויש לה יכולת לבחור. לא מעט חברות היו שמחות מאוד לקבל את הזכויות שקיבלה קבוצת פוקס. זה אומר שהם מאוד מכבדים את פוקס. מכובד מאוד שחברה כמו פוקס מנצחת חברות קנדיות במגרש שלהן".

מפוקס נמסר: "אנו נרגשים לעדכן בנוגע להתפתחות השותפות בין קבוצת פוקס וחברת נייקי, אשר מתרחבת עתה לקנדה".