הסכם-גג בבאר-יעקב: 11.6 אלף יח"ד ומיליון וחצי מ"ר מסחר

שר האוצר משה כחלון: "אנחנו מכפילים את המדינה. במסגרת הסכמי-הגג הכפלנו את אופקים, הכפלנו את אשקלון, הכפלנו את בית שמש, והיום אנחנו מכפילים פי כמה את באר-יעקב"

עיריית באר-יעקב חתמה היום (ג') על הסכם-גג מול משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י). מדובר בהסכם-גג המתייחס להכפלת האוכלוסייה ביישוב פי חמישה לכ-100 אלף נפש.

הסכם-הגג שנחתם היום במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון וראש המועצה המקומית באר-יעקב ניסים גוזלן, קובע יעד שיווקי קרקע למגורים בהיקף של כ-11.6 יחידות דיור ו-1.5 מיליון מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה.

במסגרת ההסכם נקבע כי רשות מקרקעי ישראל תשווק 3,200 יחידות דיור עד לסוף שנת 2017, בשטח שהתפנה בעקבות העתקת מחנה צריפין. ב-2018 ישווקו 3,700 יחידות דיור נוספות על שטח המחנה המתפנה ו-837 יחידות דיור במתחם תלמים. כמענה לגידול במספר התושבים ביישוב הסכם-הגג מתייחס גם להקמת מבני ציבור. כך, יוקמו 42 כיתות מעון, 66 כיתות גני ילדים, 132 כיתות בית ספר יסודי, 132 כיתות בית ספר על-יסודי ו-9 כיתות חינוך מיוחד.

בהסכם-הגג גם התייחסות לנושא ההתחדשות העירונית. כך, 10% מהקרקעות יוקצו כקרקע משלימה לטובת פרויקט התחדשות עירונית בשכונות הרצל ורמב"ם, השכונות הוותיקות בבאר-יעקב. כמו כן תתאפשר קרקע משלימה להתחדשות עירונית במיקומים נוספים.

"אנחנו מכפילים את המדינה. במסגרת הסכמי-הגג הכפלנו את אופקים, הכפלנו את אשקלון, הכפלנו את בית שמש, והיום אנחנו מכפילים פי כמה את באר-יעקב" - כך אמר היום שר האוצר משה כחלון בטקס חתימת הסכם-הגג. "אנחנו מכינים את מדינת ישראל ל-20 השנים הקרובות מבחינת תכנון, תשתיות ועתודות קרקע. אנחנו נתכנן, נשווק, נבנה ונבנה ונבנה, עד שמשבר הדיור ייפתר". 

שר השיכון, יואב גלנט, אמר בטקס: "הסכם-הגג מאגד בתוכו מרכיבים רבים אשר יטיבו עם אזרחי מדינת ישראל המבקשים לקבוע ביתם במרכז הארץ. הסכם זה הוא נדבך מרכזי בכלל הפעולות של מטה הדיור ומשרד הבינוי והשיכון להורדה במחירי הדיור".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון, מסר: "הסכם-הגג עם באר-יעקב הוא חולייה נוספת במאמצי רשות מקרקעי ישראל לייצר קרקע זמינה לשיווק בהיקפים גדולים בלב אזורי הביקוש. הסכמי-הגג, בשילוב תוכנית מחיר למשתכן של שר האוצר כחלון, מייצרים מענה ראוי וזמין למשבר הדיור".

ראש מועצה מקומית באר-יעקב, ניסים גוזלן, מסר: "הסכם-הגג מבטיח לבאר-יעקב המשך תנופה והתרחבות ומעל הכול יכולת כלכלית והשקעה ממשלתית. בזכות הסכם-הגג יזכו שכונות הרצל ורמב"ם להתחדשות עירונית".