נפטרה עו"ד קרן נהרי, מבכירות עורכות הדין בתחום הפלילי

נהרי, בת 46 במותה, ייצגה לאורך השנים עבריינים מוכרים כמו אסי אבוטבול וזאב רוזנשטיין ■ עו"ד ציון אמיר: "קרן הייתה ממשיכת דרכן של עורכות דין בולטות כמו נירה לידסקי ז"ל, עדנה קפלן-הגלר וכרמלה חנוך, בעולם המשפט הפלילי שנשלט בידי גברים"

 עו"ד קרן נהרי / צילום: איל יצהר
עו"ד קרן נהרי / צילום: איל יצהר

אבל נפל היום (ד') על קהיליית עורכי הדין בארץ, עם היוודע דבר מותה בטרם עת של עו"ד קרן נהרי, מבכירות עורכות הדין בתחום הפלילי.

קרן היא בתו של בני נהרי, סנגור ותיק בזכות עצמו, בת-דודתו של עו"ד שרון נהרי ורעייתו של עו"ד תמיר גילת, מ"מ יו"ר ההתאחדות לכדורגל, יו"ר הקרן לחקר הסרטן בישראל וכדורגלן עבר.

נהרי ז"ל התמודדה במשך שנים רבות עם מחלת הסרטן, שהביאה למותה בגיל 46 בלבד.

קרן נהרי נמנתה, כאמור, עם עורכי הדין המובילים בישראל בתחום הפלילי. בין היתר היא ליוותה וייצגה לאורך השנים חשודים ונאשמים בתיקים מתוקשרים - בהם החוואי שי דרומי, שהואשם בהריגת פולש לשטחו; מאבטח הרמטכ"ל ארז אפרתי, שהואשם בתקיפה מינית בנמל תל אביב; וכן ייצגה את זאב רוזנשטיין, אסי אבוטבול, שופטי כדורגל ששמם נקשר לפרשת "שופטים באדום" ובתיקים נוספים רבים.

בנובמבר 2011, לאחר שנים שבהן פעלה במשרד משותף לצדו של אביה, הסנגור הפלילי הוותיק עו"ד בני נהרי, הודיעה נהרי על פרישתה מהמשרד המשותף ועל פתיחת משרד עצמאי.

בראיון שנתנה ל"גלובס" באותו חודש אמרה נהרי כי "ההחלטה התקבלה לאחר שהבנתי שאני מחזיקה באסטרטגיית פעולה וצמיחה אישית מגובשת; ולכן, על אף הקשר המשפחתי החם, נכון עבורי - אישית ומקצועית - להמשיך לפעול באופן עצמאי ונפרד".

נהרי סיפרה כי "במשך השנים צברתי ניסיון רב בניהול תיקים באופן עצמאי ובניתי את שמי ואת המוניטין המקצועי שלי, והגעתי למסקנה שאני בשלה ומעוניינת לפתוח משרד שלי, שאוכל לעצבו על-פי תפיסתי המקצועית ואופיי".

לדברי ‏נהרי באותו ראיון, "אני עורכת דין פלילית בנשמתי, ולשמחתי, אני עוסקת במקצוע ובתחום האהובים עליי. לגבי הלקוחות שפונים אליי, לשמחתי יש לי אפשרות לבחור את התיקים שבהם אטפל".

עו"ד רויטל סויד, כיום חברת כנסת מהמחנה הציוני וידידתה של נהרי אמרה היום ל"גלובס": "מאוד, מאוד כואב לי לשמוע שקרן נפטרה". סויד סיפרה כי "את קרן הכרתי כעורכת דין צעירה, נמרצת, עוצמתית ולוחמת. היא נלחמה במחלה שליוותה אותה שנים בגבורה עם אותה עוצמה ונחישות שאפיינו אותה, כשכל מה שעניין אותה זה משפחתה".

סויד נזכרה כי "לפני כמה שנים עשו על שתינו כתבה ב'ידיעות אחרונות', והופענו ביחד בשער של המוסף. אחר-כך פנו אלינו מתוכנית הטלוויזיה 'המירוץ למיליון', כדי שנבוא להתמודד בתוכנית הראשונה כזוג של נשים מנוסות ועוצמתיות, אבל ויתרנו על הרעיון".

עו"ד ששי גז אומר כי "נהרי הייתה אישה מדהימה ובעלת מקצוע מהמעלה הראשונה, שיצאה מהתחום אחרי שהמחלה חזרה". לדברי גז, "במקצוע כמו שלנו לא מרבים לפרגן, אבל לקרן כולם תמיד פרגנו, ועכשיו כולם בהלם".

קולגה נוסף, עו"ד ציון אמיר, מכיר את נהרי מילדותה. "אני חבר של אביה משנת 1981", סיפר, "ואני זוכר את קרן בת ה-10 מתרוצצת במשרד של בני. אחר-כך היא הפכה לעורכת דין מצוינת בזכות בעצמה".

אמיר אומר כי "קרן נולדה וגדלה לתוך עולם המשפט הפלילי מתוקף זה שאביה ייצג ועודנו מייצג בתיקים פליליים רבים נאשמים שהיו במעמד בכיר בעולם הפשע הישראלי. היא בלטה גם על רקע העובדה הזאת וגם על רקע העובדה שלא היו הרבה נשים שעסקו בתחום הזה של המשפט הפלילי ובייחוד בייצוג נאשמים בכירים".

אמיר מציין כי גם היום אין הרבה נשים בעולם הזה של הפליליסטים המובילים, וכשקרן התחילה לפעול בו, היו עוד פחות. "קרן תמיד עשתה הכול בצורה טובה, יסודית ומרשימה. היא ניהלה את העניינים ביד רמה לאורך שנים והייתה ממשיכת דרכן של עורכות דין בולטות בתחום הפלילי, כמו נירה לידסקי ז"ל; עדנה קפלן-הגלר, תיבדל לחים ארוכים, שעבדה כעורכת דין ואחר-כך מונתה לשופטת, וגם היא הייתה בתו של עורך דין דגול - של יעקב אדלר; וכרמלה חנוך, שהייתה גם היא עורכת דין מצוינת. שלוש עורכות הדין האלה היו בודדות בעולם המשפט הפלילי הגברי, וקרן הייתה ממשיכות דרכן בעולם הקשה הזה שנשלט על-ידי גברים".

אמיר מוסיף ואומר כי "קרן נאבקה באומץ-לב גדול ויוצא דופן במחלתה והמשיכה לקיים פעילות ענפה לאורך השנים. בשנים האחרונות היא התפנתה לעיסוק בעניינים ציבוריים של ארגון ערבי התרמה וצדקה, והיא נראתה נהדר ונשמעה נהדר. היה נדמה לי שהיא כבר ניצחה את המחלה, אבל למרבה הצער טעיתי".