ירידה במכירת הדירות החדשות על-ידי קבלנים באפריל

ירידה נרשמה גם בהשוואה לחודש אפריל אשתקד (אפריל 2016), בו נמכרו 2,516 דירות חדשות, ירידה בשיעור של כ-23.4% ■ למדד מחירי הדירות

אתר בנייה. המצב בשוק הדיור מחייב לנקוט גם צעדים לא שגרתיים / צילום: תמר מצפי
אתר בנייה. המצב בשוק הדיור מחייב לנקוט גם צעדים לא שגרתיים / צילום: תמר מצפי

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (ד') מעידים על ירידה במספר הדירות החדשות שמכרו קבלנים בחודש אפריל 2017 לעומת החודש הקודם ולעומת החודש המקביל אשתקד. על-פי הנתונים, בחודש אפריל 2017 נמכרו 1,927 דירות חדשות, וזאת לעומת 2,286 דירות חדשות בחודש הקודם, ירידה בשיעור של כ-15.7%.

במקביל, ולמרות חג הפסח, נתוני המכירות של הקבלנים תואמים את נתוני הכלכלן הראשי באוצר המעידים על התקררות בענף בחודשים האחרונים כאשר מספר הדירות החדשות שנמכרות נמצא בירידה.

עוד נציין כי גם בדיווח זה של הלמ"ס, העמודה המתארת את מספר הדירות שנותרו למכירה עדיין ריקה. נזכיר כי בחודשים האחרונים פסקו בלמ"ס לדווח אודות נתון זה, המציין את מספר הדירות שנמצאות בידי הקבלנים אך טרם נמכרו, וזאת על-פי הלמ"ס בשל בעיה בנתונים.

■■

בחלוקה על-פי המחוזות, המחוז בו נמכרו הכי פחות דירות באפריל 2017 הוא מחוז יהודה ושומרון (116 יחידות דיור חדשות) ולאחריו מחוז הצפון בו נמכרו 128 דירות חדשות בלבד. נציין כי מספר כה נמוך של דירות חדשות שנמכרו במחוז הצפון לא נרשם מאז 2014.

המחוז בו נמכרו הכי הרבה דירות חדשות באפריל 2017 הוא מחוז המרכז בו נמכרו 554 דירות חדשות. בהשוואה שבין החודש הנסקר לחודש הקודם, במחוזות ירושלים, הדרום וביו"ש נרשמה עליה במספר הדירות החדשות שנמכרו לעומת ירידה שנרשמה במחוזות צפון, חיפה, מרכז ותל-אביב.