הוצל"פ קבעה שלחייב יש טלוויזיה, מיקרוגל וסלון - מה התגלה?

נגד החייב ניתן פסק דין המחייב אותו לשלם יותר ממיליון שקל ■ הוא לא שילם ■ פקיד ההוצאה לפועל נשלח לבית החייב - ושב עם רשימת ציוד של סטודנט שנה א' ■ אלא שאז התעורר חשד

טלוויזיה / צילום: רויטרס
טלוויזיה / צילום: רויטרס

פקיד ההוצאה לפועל, שנשלח לביתו של חייב, דיווח לרשויות האכיפה כי לחייב יש טלוויזיה, מיקרוגל ושולחן, אולם בדיקה של חברה שנשלחה לביתו גילתה כי האיש, המתגורר בווילה בבנימינה, מחזיק בביתו מעל 20 מסכי טלוויזיה, טרקטורון ופריטים בשווי של מיליוני שקלים.

כנגד החייב ניתן פסק דין המחייב אותו לשלם לאדם מסוים יותר ממיליון שקל. לאחר שהכסף לא שולם, פתח הזוכה בהליכי הוצאה לפועל, במסגרתם ניתן צו עיקול לרכוש שבביתו של החייב. פקיד מטעם ההוצאה לפועל ביקר בביתו של החייב וערך רשימת פריטים שהסתכמה בטלוויזיה 32 אינץ', מיקרוגל, סלון פינתי, שולחן אוכל וכיסאות וכן שולחן טניס מתקפל.

עורכי הדין טל בננסון ודניאל סלע, המייצגים את הזוכה, הטילו ספק בדוח של פקיד ההוצאה לפועל ועתרו לקבלת צו להוצאת כל המיטלטלין מביתו של החייב. צו כזה ניתן, וביום ביצוע הצו הצטרף עו"ד סלע לצוות הוצאה לפועל פרטי, אשר נשכר על-ידי הזוכה לביצוע הצו.

בבואם לביתו של החייב התברר לעורכי הדין כי הוא מתגורר בווילה יוקרתית בשטח של כ-2 דונם, כשבחצר בריכה גדולה. בווילה נמצאו עשרות טלוויזיות, מכשירי חשמל יוקרתיים, מקרר בשווי 130,000 שקל, יצירות אמנות וריהוט רב ויקר-ערך - מיטלטלין ששווים מוערך במיליוני שקלים.

צפו ברשימת הציוד שדווחה על-ידי פקיד ההוצאה לפועל

צפו ברשימת הציוד המלאה שנחשפה בביתו של החייב

במהלך הוצאת הציוד פנה החייב לרשם ההוצאה לפועל בבקשה לעכב את ההליך, בטענה כי מדובר בסך-הכול בהוצאה של שולחן, כיסאות ומיקרוגל, ואין בביתו דברים נוספים. רשם ההוצאה לפועל, אשר לא היה מודע לעושרו של החייב, עיכב את ההליך, בתנאי שהחייב יפקיד 2,000 שקל על חשבון החוב. החייב לא סיפר לרשם ההוצאה לפועל כי עד שהגיש את הבקשה, כבר הוצאו מביתו לא פחות משלוש משאיות מלאות בציוד יקר-ערך.

לאחר שהחייב טען כי מסרבים להשיב לו את הציוד, הוזמנו הצדדים לדיון בשעת ערב מאוחרת. עורכי הדין בננסון וסלע הציגו לרשם סרטונים, בהם נראית הווילה היוקרתית עם הבריכה בה מתגורר החייב ואת הציוד הרב ויקר-הערך שבבעלות החייב.

בסופו של דיון כתב הרשם בהחלטתו: "בדיון התגלו פערים עצומים בין הפריטים אשר נמנו בעיקול ברישום לבין כמות החפצים אשר הוצא מהנכס, ועל-פי דוח קבלן הביצוע עולה כי הוזמנו עוד שתי משאיות מנוף להמשך ביצוע העיקול. לו דוח העיקול ברישום היה מפורט כפי שהתגלה המצב בפועל, ספק רב אם הייתי מזמן את הדיון להיום, וספק אם הייתי מורה על עיכוב ביצוע של הליך מיטלטלין".

בסופו של הדיון כתב הרשם: "בא-כוח הזוכה עדכן את כמות הפריטים שיש עוד לעקל והציג בפניי סרטון וידאו, ממנו ניתן לראות כי בני משפחתו של החייב מסכלים את צו העיקול ומוציאים נכסים ממשאית הקבלן המבצע".