עוד שינויים ב"ישראל היום": דרור אידר מונה לעורך הדעות

העורך החדש בועז ביסמוט ממשיך לבצע שינויים ■ עומר לחמנוביץ יחליף את גונן גינת כעורך המוסף הפוליטי השבועי ■ עקיבא ביגמן מאתר "מידה" יצטרף ככותב לאותו מוסף

דרור אידר / צילום: תמר מצפי
דרור אידר / צילום: תמר מצפי

אחרי פיטוריהם של שני הטאלנטים הבולטים של "ישראל היום", דן מרגלית ומוטי גילת, ממשיך העורך החדש בועז ביסמוט לבצע שורה של מינויים ושינויים. היום (ה') נודע כי לעורך מדור הדעות של העיתון ימונה דרור אידר, אחד הפובליציסטים הבולטים של "ישראל היום", המזוהה עם קו ימני ותמיכה בראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו.

אידר הוא בעל דוקטורט בתחום הספרות, זוכה הפרס השנתי לביקורת תקשורת שמעניקה "האגודה לזכות הציבור לדעת" (2014) וחבר במועצה הישראלית לתרבות ואמנות.

בעבר פורסם ב"הארץ" כי בשנים 2010 ו-2011 הוא הועסק במקביל לעבודתו בעיתון גם ככותב נאומים עבור השר לשעבר משה (בוגי) יעלון, שכיהן אז כשר לעניינים אסטרטגיים.

אידר יחליף בתפקיד את עומרי ליבנה, שימונה כעת לתפקיד סגן ראש מערכת המוספים, תחת ברוך רון. רון, שעובד בישראל היום מאז הקמתו, הוא גם המשנה לעורך העיתון.

אמש (ד') בישר העורך ביסמוט על שורה של מינויים נוספים. עומר לחמנוביץ מונה לעורך "ישראל השבוע", המוסף הפוליטי של העיתון שמופץ בסופי השבוע. לחמנוביץ, 38, יחליף את עורך המוסף עד כה, גונן גינת, שימשיך לכתוב טור שבועי במוסף.

לכתב העיתון באירופה מונה העיתונאי הוותיק אלדד בק. בק, 52, מילא בעבר תפקידים שונים במערכות החדשות של גלי צה"ל, "חדשות" ו"הארץ" ושימש ככתב "ידיעות אחרונות" בגרמניה ובמרכז אירופה.

מי שגויס ככתב חדש למוסף "ישראל השבוע" הוא עקיבא ביגמן, 35, ממייסדי ועורך האתר "מידה", המזוהה עם עמדות ימניות. גיוסו של ביגמן מצטרף לגיוס קודם של אמנון לורד - שכתב עד כה ב"מקור ראשון" שנמצא אף הוא בבעלות משפחת אדלסון - שיעבור גם הוא לכתוב במוסף הפוליטי השבועי.

במוסף זה כתבו שני העיתונאים הבולטים עד כה של "ישראל היום", מרגלית וגילת, שכאמור פוטרו לאחרונה. היום אמר גילת לאילנה דיין בגלי צה"ל כי למרות הטענות מצד העיתון כי פיטוריו נבעו ממניע כלכלי - "הסיבה האמיתית הייתה שדורשי שלומו של נתניהו לא רוצים כתב לוחם בשחיתות שלטונית כמוני ברגעי ההכרעה של האישומים".