ילדי פישמן: לקצוב לבנקל את הזמן בו יוכל לתבוע את נכסינו

מבקשים כי התקופה שבה תוגשנה התביעות בנוגע לנכסיהם לא תעלה על 30 ימים ■ טוענים: "בנק הפועלים לא הראה כי ערך חישוב כלשהו של התועלת שבהסדר חוב לעומת התועלת שבהמשך הליכי פשיטת הרגל"

אליעזר פישמן ועורך דין יוסי בנקל/ צילומים: שלומי יוסף
אליעזר פישמן ועורך דין יוסי בנקל/ צילומים: שלומי יוסף

ילדיו של אליעזר פישמן מבקשים מבית המשפט לקצוב למנהל המיוחד, עו"ד יוסי בנקל, את התקופה שבה יהיה רשאי להגיש תביעות עיקריות בנוגע לנכסי המקרקעין של ילדי פישמן, ומעבירים ביקורת על ההתנגדות של בנק הפועלים להסדר החוב עם אביהם.

הילדים ובני זוגם - יעל ואייל פישמן, רונית פישמן-אופיר, טל וענת מניפז - הגישו היום (א'), באמצעות עורכי הדין דוד לשם, רוני לפן וד"ר אלעד פלד ממשרד ניר כהן, לשם ושות', בקשה לבית המשפט כי התקופה שבה תוגשנה התביעות בנוגע לנכסיהם לא תעלה על 30 ימים.

עוד מבקשים ילדי פישמן כי בית המשפט יקבע שהצווים הארעיים שניתנו על-ידי בית המשפט בנוגע לנכסי המקרקעין שלהם יפקעו אם לא תוגש התביעה העיקרית של בנקל תוך 30 יום, ובמקרה שתוגש - יפקעו לגבי כל נכס שלא יתבקש לגביו ביטול הענקה באופן ספציפי.

נזכיר כי עו"ד בנקל טען כי פישמן החל להיערך למצב של פשיטת רגל כבר לפני 16 שנים. עוד כלל דוח בנקל ביקורת על הפרדה מלאכותית שנעשתה לטענתו בין נכסי פישמן לנכסי ילדיו. בנקל תיאר מערכת יחסים סבוכה ומלאה בניגודי עניינים בין החברות בקבוצה, ממשל תאגידי קלוקל, העברת נכסים ומשיכת כספים ונכסים אשר שוויים עשוי להגיע למאות מיליוני שקלים. לאור האמור, בנקל ביקש לבטל הענקות של נכסים שנעשו מפישמן לילדיו.

ילדי פישמן מזכירים בבקשתם היום כי עו"ד בנקל הגיע למתווה להסדר חוב עם פישמן, וכי הסכם העקרונות אף הובא לאישור אסיפת הנושים. לדבריהם, "בטרם יבשה הדיו על החלטה זו, הודיע בנק הפועלים, משיקולם שיש רק לשערם, כי הוא מתנגד להסדר ועומד על חידוש הליכי פשיטת הרגל. כל זאת, מבלי שבנק הפועלים הראה כי ערך חישוב כלשהו של התועלת שבהסדר לעומת התועלת שבהמשך הליכי פשיטת הרגל".

לפי הבקשה, בנסיבות אלה, "הגיע הזמן לאחוז את השור בקרניו ולהכריע סוף-סוף בטענות המנהל המיוחד בעניין נכסי המקרקעין".

ילדי פישמן מסכמים את בקשתם בהבעת תקווה שמהווה גם "עקיצה" לבנקל. הם כותבים כי "המשיבים מביעים תקווה כי המנהל המיוחד ישקול בכובד-ראש את ההצדקה להגשת הליך עיקרי ואת היקפו, וישכיל שלא להגיש הליך שאולי יהיה יפה לכלי התקשורת אולם חסר תוחלת משפטית - כגון הליך לביטול עסקאות ופעולות שבוצעו לפני התקופה המרבית שקובע החוק או שאין כל קשר ביניהן לבין החייב".