נערכים ל-HD: אולפני הרצליה השקיעו 5 מ' ש' בשדרוג הציוד

באיחור גדול יעברו בנובמבר קשת, ורשת וערוץ 10 לשידור ברזולוציית HD ■ באולפני הרצליה, שבבעלותה אולפנים וניידות שידור, נערכים למהלך: "מדובר בהשקעה של סכום חסר תקדים בחידוש הציוד ובשדרוג הטכנולוגיות"

חברת אולפני הרצליה השקיעה 5 מיליון שקל בשדרוג הציוד שברשותה לקראת המעבר של ערוצי הברודקאסט לשידור ברזולוציית HD. בימים האחרונים רכשה החברה 31 מצלמות סוני ושולחנות ניתוב מערכות הקלטה, כשעל-פי החברה כל הציוד שנרכש מתאים גם לשידור ברזולוציית 4K, המתקדמת יותר.

כבר היום יש ברשות אולפני הרצליה שני אולפנים ושתי ניידות שידור המתואמים לשידור בטכנולוגיית HD, וכעת משודרגים אולפנים וחדרי שליטה ובקרה (קונטרול) נוספים.

למרות שבעולם עברו כבר מזמן לשדר בטכנולוגיית HD, ובחלק מהמקומות כבר עוברים כיום לטכנולוגיית 4K (בעלת חדות הגבוהה פי ארבעה מרזולוציית HD), בישראל רבות מתוכניות האולפן ואף תוכניות הדגל של ערוצים 2 ו-10 עדיין מצולמות בטכנולוגיית SD המיושנת. רק בנובמבר האחרון החליטה הרשות השנייה כי עם הפיצול של ערוץ 2 בנובמבר 2017 והמעבר של רשת וקשת לערוצים נפרדים, יחלו הגופים יחד עם ערוץ 10 להעביר את שידוריהם בטכנולוגיית HD.

אולפני הרצליה היא חברה-בת של תיא תקשורת הציבורית, וייחודה בנוף המקומי הוא שהיא משלבת פעילות של שירותי אולפן, שירותי ניידות ועריכה עם פעילות של תוכן והפקה. בין היתר, החברה מפיקה עבור תאגיד השידור את 3 שעות האקטואליה היומיות שלו שמשודרות בין 17:00 ל-20:00, ולאחרונה אף התמודדה באמצעות החברה-האם, תיא, ובשותפות עם גופים נוספים, במכרז על הפעלת ערוץ הכנסת. 

החברה צפויה לעזוב בשנים הקרובות את משכנה בהרצליה ולבנות "קריית תקשורת" בכפר-סבא. הבנייה של המתחם אמורה לצאת לדרך ברבעון הרביעי של השנה, והוא צפוי להשתרע על פני כ-25 אלף מ"ר, שיכללו אולפנים, מתחמי הפקה, מכללה לתקשורת, משרדים ושטחי המסחר. על-פי החברה, עלות ההשקעה במהלך מוערכת בכ-100 מיליון שקל, והמעבר צפוי להתבצע בשנת 2020.

יובל מטרי, סמנכ"ל ומנהל תחום השירותים באולפני הרצליה, מסר: "לקראת המעבר הסופי של התעשייה לשידור ב-HD, החלטנו להשקיע סכום חסר תקדים בחידוש הציוד ובשדרוג הטכנולוגיות. המעבר של כלל מערכי הקונטרול ושל ניידות השידור לשידורי HD משאיר אותנו בראש התעשייה ומחייב אותנו לעמוד בסטנדרט הגבוה שאליו מכוונת התעשייה הישראלית".