צפי ל-1.4 מיליון נוסעים בשנה: טרמינל 1 נחנך היום בנתב"ג

הטרמינל ישמש את חברות הלואו קוסט הבינלאומיות ■ החידוש הוא שמעתה כל הליכי הצ'ק-אין, הבידוק והעלייה למטוס יתבצעו מהטרמינל המחודש, ונוסעי טיסות הלואו קוסט לא יועברו לטרמינל 3

טרמינל 1 - צילום לפני אירוע פתיחה/ צילום: סיוון פרג'
טרמינל 1 - צילום לפני אירוע פתיחה/ צילום: סיוון פרג'

טרמינל 1 המחודש נחנך היום (ב') בנתב"ג. הטרמינל ישמש את חברות הלואו קוסט הבינלאומיות, כשהחידוש הוא שמעתה כל הליכי הצ'ק-אין, הבידוק והעלייה למטוס יתבצעו מהטרמינל המחודש, ונוסעי טיסות הלואו קוסט לא יועברו לטרמינל 3.

הצפי הוא ל-1.4 מיליון נוסעים בשנה (לכיוון אחד, משום שהנחיתות מתבצעות דרך טרמינל 3). השמשת הטרמינל הוותיק, שקם עוד ב-1937 (בשם "וילהלמה"), כללה עיצוב מחודש ברוח "ישראל של פעם" על אלמנטים באווירת רטרו עם פסלי אישים (בן-גוריון, בגין) ועוד.

במסגרת השדרוג הותקנה בטרמינל מערכת בידוק ביטחונית אוטומטית (HBS) לכבודת הנוסע (בהשקעה של 60 מיליון שקל), בנוסף, הורחב מתחם הבידוק לכבודת יד. לצד הוספת טכנולוגיות בידוק ביטחוניות, נוספו עמדות לדרכונים ביומטריים, ונפתחו 9 שערי יציאה למטוסים.

העברת הנוסעים למטוס לא מתבצעת באמצעות "שרוולים" אלא באוטובוסים עד למטוסים שחונים במרחב השדה (ומשלמים פחות מאשר חניה בצמוד לשער).

עוד כולל הטרמינל החדש מתחם דיוטי פרי, ובו חנויות ג'יימס ריצ'רדסון, אלמ, סטימצקי, פוט לוקר, ארומה ועוד.

גם טרמינל 3 נערך לגידול בתנועת הנוסעים: בסוף השנה תיפתח הזרוע הרביעית בטרמינל 3, במבנה שישתרע על שטח של 17 אלף מ"ר, ואשר יכלול 8 שערי עלייה נוספים. זאת ועוד, צפוי להיפתח נמל התעופה רמון ליד אילת, שמשמש כנמל תעופה בינלאומי בעיקר לטיסות לואו קוסט מיעדים שונים באירופה (דוגמת ריאנאייר שתפעיל מערך טיסות לרמון).

ההשקעות מתקציב רשות שדות התעופה עבור שלושת הפרויקטים הללו נאמדות ביותר מ-2.5 מיליארד שקל.

עוד בתוכנית: הקמת נמל תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג באזור הגליל, בין היתר במטרה לווסת את עומסי הטיסות ולפזר רעשים והשלכות סביבתיות. 

ישראל כץ בטרמינל / קרדיט: ששון תירם
 ישראל כץ בטרמינל / קרדיט: ששון תירם