נושאי משרה לשעבר בגלובוס מקס ביצעו פעולות שלא דווחו?

נאמני גלובוס מקס לביהמ"ש: "חשד שנושאי משרה לשעבר בחברה ביצעו פעולות שלא שוקפו בספרי החברה וייתכן שאף לא אושרו ע"י האורגנים המוסמכים"

בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי
בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי

"חשד שנושאי משרה לשעבר בגלובוס מקס ביצעו פעולות שלא שוקפו בספרי החברה (...) וייתכן שאף לא אושרו על-ידי האורגנים המוסמכים" - כך נטען בדוח שהגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים שני הנאמנים שמונו לגלובוס מקס, עורכי הדין אלונה בומגרטן וגיל אורן.

הדוח שחיברו הנאמנים הועבר לשופט בית המשפט המחוזי בירושלים, עודד שחם, כשבוע לאחר שנודע כי חברת גלובוס מקס הגישה בקשה להקפאת הליכים, בה נטען כי היא נמצאת בחובות של כ-95 מיליון שקל, זאת לאחר שבעלי המניות העיקריים בחברה כבר הזרימו קודם לכן 65 מיליון שקל כדי לכסות חלק מהחובות.

בדוח שהוגש ביוזמת הנאמנים לבית המשפט, מבקשים הנאמנים להאריך את תקופת הקפאת ההליכים עד 31 באוגוסט.

מחר (ג') בשעות הצהריים צפוי להתקיים דיון בהמשך הקפאת ההליכים של החברה בפני השופט שחם, זאת לאחר ששני שופטים פסלו עצמם מהטיפול תיק - השופט אלכסדר רון והשופט אביגדור דורות.

בדוח נטען כי בין היתר קיים חשד שנושאי משרה לשעבר בגלובוס מקס ביצעו משיכות אישיות מחשבון החברה, הוצאו צ'קים לצרכים שאינם קשורים לחברה ולא נרשמו בספריה, ניטלו הלוואות שלא נרשמו בספר החברה, ניטלו הלוואות בשיעורי ריבית גבוהים מהמקובל מגורמים הקשורים באחד מנושאי המשרה ועוד.

על-פי דוח הנאמנים, ממצאים דומים קיימים בידי בעלי המניות שהזמינו ביקורת חקירתית בנושא שטרם הושלמה. עוד נכתב בדוח כי מפגישה שערכו הנאמנים עם נציגי משרד רואי החשבון המבקרים של החברה, דלויט, עולה כי רואי החשבון הסתייגו מהדוחות הכספיים שבוקרו על-ידם בשנים 2015-2016, נוכח מידע שלפיו צ'קים בסכומים מהותיים שנמסרו על-ידי החברה אינם משתקפים בדוחות הכספיים של החברה.

הנאמנים בדעה כי במקביל לבדיקת אפשרות מימוש הסדר מול בעלי המניות הקיימים, יש להיערך בדחיפות להליך מכירה אפשרי של החברה, תוך שמירתה של החברה כעסק חי. הנאמנים מציינים כי מאז מינוים התקבלו למעלה מ-7 פניות על-ידי גורמים "רציניים מובילים" המתעניינים ברכישתה החברה או פעילותה. בכוונת הנאמנים למצות את הדיאלוג עם בעלי המניות ובתוך כשבועיים לגבש את עמדתם האם קיימת היתכנות להסדר, ובמקרה שלא, יפנו לבית המשפט בבקשה לערוך הליך מכירה.

גלובס מקס מפעילה 13 מתחמי קולנוע בכל רחבי הארץ המכילים כ-110 אולמות הקרנה, ומעסיקה כ-800 עובדים. על-פי הערכת הנאמנים, תקופת הרבעון השלישי של 2017 צפויה להסתיים בתזרים מזומנים חיובי של כ-5 מיליון שקל, בתנאי שהחברה תוכל להמשיך ולפעול במהלך העסקים הרגיל על סמך הסכמיה הקיימים.