סמנכ"ל הכספים של yes, מיקי ניימן, עוכב לחקירה

מנכ"ל yes רון אילון שכר את עו"ד נוית נגב ■ את ניימן ייצג משרד גורניצקי ואת בזק משרד הרצוג פוקס נאמן  ■ אלוביץ ייוצג על ידי עו"ד ז'אק חן

סמנכ"ל הכספים של חברת yes, מיקי ניימן, עוכב לחקירה במסגרת חקירת רשות ניירות ערך את עסקת בזק-yes.

ניימן שכר את משרד גורניצקי, שייצגו גם את yes. מנכ"ל yes רון אילון, שעוכב לחקירה כפי שנחשף הבוקר בגלובס שכר את עו"ד נוית נגב, ואת יו"ר דירקטוריון בזק שאול אלוביץ ייצג עו"ד ז'אק חן. משרד עו"ד הרצוג פוקס נאמן ייצג את חברת בזק.

חקירת הרשות לניירות ערך הפכה הבוקר לגלויה, לאחר שבחודשים האחרונים נוהלה חקירה סמויה. הנחקרים נשלפו מבתיהם בשעת בוקר מוקדמת, ובמקביל נערכה פשיטה של חוקרי הרשות על משרדי בזק ו-yes. במסגרת הפשיטה השתלטו החוקרים על מחשבים מרכזיים ושאבו מידע כולל מיילים.

החקירה נסובה סביב עסקת בזק-yes, במסגרתה רכשה חברת בזק את אחזקותיה של חברת יורוקום בחברת yes. מכיוון שהעסקה היא עסקת בעלי עניין (אלוביץ החזיק גם בבזק וגם ב-yes דרך חברת יורוקום, שאת חלקה קנתה בזק), נדרשה העסקה לאישור אסיפה כללית שתאשר אותה ברוב מיוחס.
העסקה אמנם אושרה באסיפה הכללית, אך הדרג המקצועי בבזק התנגד לה וכן הדירקטור מטעם העובדים רמי נומקין.

מיקי ניימן עוכב לחקירה מאחר והוא, יחד עם המנכ"ל איילון ובתיאום עם אלוביץ, חשודים שפעלו להטות את תזרים המזומנים של yes ב-2016 - זאת על מנת שהחברה תעמוד ביעד תזרים מזומנים שיאפשר ליורוקום של אלוביץ ליהנות מתשלומים מותנים נוספים. החשד הוא שהם עשו זאת על ידי דחיית תשלומים לשנת 2017.

ככל הידוע, בידי הרשות לניירות ערך קיים מידע מוצק מספקים שאישרו ש-yes אילצה אותם להסכים לדחיית התשלומים ל-2017, כך שבסופו של דבר הדחייה הייתה אמורה להביא לכך שיורוקום תיהנה מתשלומים מותנים, שלא הייתה מקבלת ללא דחיית התשלומים לספקים.